استیضاح ظریف کلید خورد

گروه سیاسی- سخنان ظریف درباره پولشویی واکنش های سختی را در پی داشت و کارشناسان و نمایندگان و حتی معاون اول قوه قضاییه اعلام کرد که اگر ظریف اطلاعاتی دارد باید به مرجع قضایی ارجاع دهد.

به گزارش افکارنیوز، حالا خبر رسیده استیضاح وزیر خارجه در مجلس کلید خورده و نمایندگان حامی این طرح در حال جمع آوری امضا برای استیضاح ظریف هستند.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، از تدوین طرح استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مجلس خبر داد و گفت: این طرح در حال تدوین است و قرار است در روزهای آینده برای این طرح امضاء جمع‌آوری شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه آقای ظریف در چند روز گذشته اظهاراتی درباره وجود پولشویی گسترده در کشور عنوان کرده بود به وی تا امروز سه‌شنبه 29 آبان فرصت داده شده بود که مدارک خود را در این باره در اختیار نمایندگان قرار دهد.
نماینده شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه آقای ظریف مدارک خود را در این زمینه به نمایندگان ارائه نکرد نمایندگان نیز طرح استیضاح وی را تدوین و پس از جمع‌آوری امضاء تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌کنند.
از سوی دیگر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (29 آبان 97) پارلمان، طی سخنانی در اعتراض به سخنان اخیر ظریف درباره پولشویی اظهار داشت:‌می‌خواهم به وزیر امور خاجه به خاطر اظهارات نسنجیده‌ای تذکر بدهم.
وی افزود: قانون پولشویی در کشور وجود دارد که متولی آن وزارت اقتصاد است، البته در کنار آن وزارت اطلاعات و دستگاه‌های دیگر مانند رئیس بانک مرکزی هم متولی این امر است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای ظریف با رویکرد نسنجیده‌ای حرفی را زد که بیش از هر چیز نظام ودولت جمهوری اسلامی را زیر سوال برده است.
وی همچنین عنوان کرد که اگر ظریف ادله‌ای داشته و دارد باید آن را ارائه کند و موضوع پیگیری شود زیرا این امر برای نظام هزینه ایجاد کرده و باید مورد بررسی قرار گیرد.
باید منتظر ماند و دید سرنوشت ظریف در ادامه همکاری با دولت چه می شود.