کاهش ارزش دلار قیمت‌های اجناس را نکاست

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در صحن علنی امروز مجلس به حسن روحانی رئیس‌جمهور گفت: بی‌توجهی به نهاد خانواده اثرات جبران ناپذیری متوجه ساختارهای اجتماعی و سیاسی جامعه کرده است.

وی افزود: بدون شک توجه ویژه مقام معظم رهبری به حوزه اجتماعی و اختصاص چند صد میلیارد از بودجه‌های سنواتی به مبحث آسیب‌های اجتماعی از سوی مجلس حاکی از ضرورت این حوزه است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آسیب‌های مربوط به زنان و کودکان از حساسیت بالاتری برخوردار است که متاسفانه شاهد اقدام در خوری از سوی دولت در این خصوص نیستیم.

بدری گفت:‌افزایش 13 درصدی سهم زنان 15 تا 25 ساله در بحث اعتیاد و آمار 16 درصدی طلاق در کشور و سهم 30 درصدی زنان از خشونت و ثبت 43 هزار ازدواج دختران بین 10 تا 15 ساله آماری هشداردهنده است.

وی خاطرنشان کرد:ازدواج کودکان یکی از مسائل مهم در حوزه خانواده است که مجلس باید به آن حساس باشد ضمن اینکه تشکیل خانواده برای دختران و پسرانی که به سن بلوغ جنسی و جسمی و روانی نرسیده‌اند در کنار مسائل حقوقی ریز و درشت می‌تواند آسیب‌های اجتماعی گسترده و مخاطرات زیاد مانند خشونت جنسی و سقط جنین و افسردگی و اختلالات روانی را به همراه آورد. که برای درمان آنها نیازمند هزینه و زمان زیادی هستیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس،مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست بررسی جامع و کارشناسی از نظر حقوقی و شرعی و اقتضائات روز و اعمال اصلاحات لازم در ماده 1041 قانون مدنی را داریم.

بدری خطاب به حسن روحانی افزود: افزایش قیمت کالاها و خدمات با افزایش قیمت دلار سرسام‌آور بود ولی با کاهش قیمت دلار این اجناس و کالاها همچنان افزایش قیمت داشتند و متاسفانه شاهد کاهش این اجناس نیستیم. چرا دولت در نقش نظارتی خود کوتاه می‌کند و چرا به بازار و به ویژه بازار گوشت و مرغ سامانی نمی‌دهد. لابد اینکه دولت و وزرا اجناس و کالاهای خود را از نقاط دیگر تهیه می‌کنند.