تذکر 5 نماینده به شریعتمداری

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 2 بهمن 97) توسط اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار رعایت عدالت در سفرها و تسریع در سفر به شرق تهران‌ (پاکدشت و روامین)‌ شد.

سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان به رئیس‌جمهور لزوم افزایش حقوق کارگران در سال 98 به اندازه‌ای که تورم و کاهش ارزش پول ملی را تا حدی جبران کند، متذکر شد.

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار ساماندهی اشتغال در بخش مسکن و جلوگیری از بیکاری فزاینده کارگران ساختمانی شدند و این دو نماینده در تذکری به وزیر کار خواستار جلوگیری از اشتغال اتباع بیگانه در شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک عباس‌آباد تهران شدند.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین به وزیر دادگستری ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات و حق و حقوق کارکنان شوراهای حل اختلاف سراسر کشور را متذکر شد.

سیدقاسم جاسمی و فرهاد تجری نماینده مردم کرمانشاه و قصرشیرین به وزیر صنعت درباره عدم حمایت و پشتیبانی از تجار و بازرگانان کشور برای سرمایه‌گذاری و ارزآوری به کشور تذکر دادند.

عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین در تذکری به وزیر صنعت خواستار تسریع در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان به منظور جلوگیری از تعدیل نیروها شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد که جناب آقای روحانی در حالی شما در حمایت از  رسانه آزاد و آزادی بیان صحبت می‌کنید که دولت شما رکوردار محرمانه‌ها لقب دارد و بالاترین تعداد شکایت از مطبوعات و حتی نمایندگان مردم توسط شما صورت گرفته است. کدام را باور کنیم؟

شهاب‌الدین بی‌مقدار و سیدمهدی مقدسی نمایندگان تبریز و اراک در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار صدور دستور به بانک مرکزی جهت تسریع در پرداخت 4 هزار میلیارد تومان بر اساس مصوبه دولت به خودروسازان برای پرداخت طلب قطعه‌سازان شدند.

حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در تذکری به وزیر علوم عنوان کرد که چرا برای دستیابی به رتبه اول منطقه در علم و فناوری اقدام جدی نکرده‌اید؟ در تذکری به وزیر نفت عنوان کرد که چه مقدار درآمدهای نفت و گاز را به منافع و سرمایه‌های زاینده اقتصادی، اختصاص داده‌اید. از شرکت‌های غیردولتی برای سرمایه‌گذاری و اکتشاف  چقدر دفاع کرده‌اید؟

حسینعلی‌ حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کرد که سکوت و برخورد انفعالی شما نسبت به شرایط اقتصادی جامعه به عنوان بالاترین مقام وزارتخانه‌ای که وظیفه ساماندهی امور اقتصادی کشور را دارد هیچ توجیهی ندارد.

نبی‌ هزارجریبی نماینده مردم گرگان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد که چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران با تورم انجام نمی‌شود.

ناهید تاج‌الدین، نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب، اکبر رنجبرزاده و سهیلا جلودار زاده نمایندگان مردم اصفهان، ارومیه،‌ تهران اسدآباد و تهران در تذکری به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کردند که اعتبار لازم و در بودجه 98 جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان تخصیص یابد و نیز  این نمایندگان در تذکر دیگری به این وزیر خواستار تخصیص اعتبار لازم در بودجه 98 جهت اجرای قانون حمایت از معلولان شدند.

حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کرد که چرا کالاهای گوناگون در گمرک است و ترخیص نمی‌شود یا اجازه ترخیص نمی‌دهند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد که آقای رئیس‌جمهور 4 و نیم میلیون جوان بیکار از شما کار می‌خواهند یا رفع فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی؟