چرا آقایان فکری برای کنترل بازار و گرانی‌ها که کمر مردم را شکسته است نمی‌کنند؟

علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی صحن علنی در تذکری به وزرای جهاد کشاورزی، صمت و کشور گفت: کنترل بازار و گرانی‌ها کمر مردم را شکسته است؟ آقایان فکری به حال مردم کنند، قیمت گوشت به 100 هزار تومان رسیده که علتش قاچاق بی رویه دام زنده است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت گوشت در بازار داخل در عراق چوب زده می شود که جای تاسف دارد. از این همه بی مدیریتی مردم در رنج و عذاب هستند. گوشت تولید ما به صورت قاچاق به سایر کشورها صادر می شود و مردم در داخل توان خرید گوشت قرمز کیلویی 100 هزار تومان را با قیمت تمام شده حدود 50 الی 60 هزار تومان ندارند.  

نماینده مردم بهشهر در مجلس خطاب به بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت تصریح کرد: مصرف بی رویه سوخت مازوت سنگین در نیروگاه های شهید سلیمی نکا، اقتصاد و محیط زیست مردم بهشهر، نکا و گلوگاه را به مخاطره انداخته و ضروری است سوخت مازوت را حذف و گاز طبیعی جایگزین آن شود.

شاعری در تذکر به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: چرا مجوز جمع آوری و بهره برداری درختان شکسته، افتاده و ریشه کن شده که در قانون برنامه ششم آورده شده را به سازمان جنگل ها نمی دهید؟ شرکت هایی همچون نکاچوب و چوب کاغذ مازندران در آستانه ورشکستگی هستند و کارگرانشان بیکار شده اند و ما به شما نامه نوشتیم اما شما آنرا اجرایی نمی‌کنید؟

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: تذکر بعدی من به دژپسند وزیر اقتصاد است؛ با توجه به اینکه یک فوریت لایحه عضویت ایران به منطقه اورآسیا به مجلس تقدیم شده و مجلس نیز آن را تصویب کرده است. بر همین اساس لازم است لایحه منطقه آزاد امیرآباد شهرستان بهشهر به مجلس ارسال شود. 

وی گفت: امیدواریم در این شرایطی که مردم نیازمند آرامش هستند، رئیس جمهور پروژه انتقال آب خزر را که موجب تشویش اذهان عمومی و ناامنی مردم مازندران، گلستان و گیلان شده است را از دستور خارج کند.