گوشت قبل از برجام کیلویی چند؟

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی،‌ با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور، اظهار داشت: آقای رئیس جمهور اخیرا مطلبی را بیان کرد مبنی بر اینکه حضرت امام (ره) فقط دروغ را گناه نمی‌دانستند بلکه استبداد را بدتر آن عنوان می‌کردند.

وی افزود: در این باید رابطه بگوییم آقای رئیس جمهور نکته بسیار خوبی بیان کردند اما اشاره ایشان به کجاست که امام استبداد را بدتر از دروغ می‌دانستند و آن را هم گناه عنوان می‌کردند؟ اگر رئیس جمهور تعیین کند که اشاره او به کجاست من کمی با ایشان صحبت دارم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: تا زمانی که رئیس جمهور جای استبداد را معلوم کند بنده دو نکته را می‌گویم. اولا که امام نفرمودند که فقط دروغ گناه است.

ذوالنور در ادامه عنوان کرد: اگر آقای رئیس جمهور معتقد است دروغ گناه است و آن را از امام شنیده است به هر حال اینکه یک مسئول بگوید در اولین روز اجرایی شدن برجام تمامی تحریم‌ها بالمره برداشته خواهد شد، با توجه به اقدامات رخ داده پس از برجام و وضع گرانی کالا و معیشت و زندگی مردم این اتفاق نیفتاد. در گذشته‌ای که برجام را نداشتیم مردم گوشت کیلویی 20 هزار تومان می‌خوردند اکنون گوشت 120 هزار تومانی استفاده می‌کنند.

وی در همین رابطه اضافه کرد: اکنون مردم به من به عنوان نماینده فشار وارد می‌کنند که از دولت بخواهید که گوشت را کوپنی کنند که لااقل از طریق کوپن چیزی به ما برسد.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در همین زمینه تصریح کرد: سوال من از رئیس جمهور این است که اگر تمامی تحریم‌ها بالمره برداشته خواهد شد و این وضعی که برای اقتصاد و معیشت مردم پس از برجام درست شده آیا آن حرف شما دروغ بود یا راست؟ دوما دروغ حرام است یا حلال؟ 

ذوالنور ادامه داد: دیوان محاسبات در مجلس گزارش داد که دولت از قانون بودجه 47 درصد انحراف داشته و قانون را زیرپا گذاشته است. سوال سوم من از رئیس جمهور این است که مستبد به چه کسی می‌گویند؟ به کسی که به قانون عمل کند یا قانون را زیرپا بگذارد؟

وی در ادامه اظهار داشت: آیا این موضوعی که استبداد بدتر از دروغ است شامل این هم هست یا شامل این نمی‌شود؟ چون اگر بخواهیم رئیس جمهور را به مجلس بکشانیم تا پاسخ دهد مانند گذشته باید یک سال بدویم چرا که دولت هم زور دارد و هم پول و نمایندگان را منصرف می‌کند. لذا بنده این سوال را سرگشاده از رئیس جمهور می‌پرسم و خواهشم این است که انشالله پاسخ دهند تا ببینیم کدامیک از این مطالب صحیح است.