دولت در حال دور زدن خود به جای دور زدن تحریم‌هاست؟

ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود در صحن مجلس خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور گفت: چالش اقتصادی و معیشتی روز به روز عمیق‌تر و غول تورم افسار گسیخته‌تر شده و در حال بلعیدن سفره و تنگ کردن معیشت خانواده‌هاست. 

وی افزود: معضل بیکاری خصوصاً برای جوانان تحصیلکرده منجر به تعطیلی کارگاه‌ها و افزودن بیکاران شده است همچنین بی ثباتی در نرخ ارز، طلا، خودرو و ارزاق عمومی از جمله گوشت و مرغ و کاهش پول ملی باعث گسترش فقر جان‌کاه و توسعه ناهنجاری اجتماعی شده است.

نماینده مردم بابلسر در مجلس خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور صدای شکستن ستون فقرات و ناله بخش زیادی از جامعه را نمی‌شنوید؟ چرا برای حل مشکلات مردم اقدام جدی نمی‌شود؟

وی خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شما قول دادید مشکلات موسسات مالی را حل کنید اما متاسفانه هر روز مالباختگان مراجعات مکرر به نمایندگان دارند تا بتوانند سپرده زیر ۱۰۰ میلیون خود را تسویه کند ضمن اینکه بانک مرکزی هم قول چنین کاری را داده بود اما کسی جوابگوی آنها نیست.

نانواکناری اظهار داشت: آقای رئیس جمهور یکی از راه های دور زدن تحریم‌ها خود کفایی است اما چرا به جای دور زدن تحریم‌ها با عملکرد نامناسب در حال دور زدن خود هستید؟ یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها خودکفایی غذا و دارو است. اگر به این موضوع بی تفاوت باشیم امنیت غذایی جامعه به خطر می‌افتد.

وی افزود: در مورد برنج اگر کشورهای شمالی کشور 2 بار کشت در سال داشته باشند ضمن رفع مشکل برنج کشور می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.