صحنه دفاع مقدس حقیقتاً کوچک‌شده کربلای سال ۶۱ هجری است

سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین شامگاه سه‌شنبه در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور که در اردوگاه شهید باکری برگزار شد، گفت: جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور بهانه‌ای برای مرور اتفاقات دوران هشت ساله دفاع مقدس است. البته رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس در این قالب قابل بیان نیست.

وی ادامه داد: تمام عزیزانی که در اینجا به خصوص از نمایندگان غیرتمند عشایر و اقوام حضور دارند، لازم است تا این نکته را دوباره با هم بگوییم که دفاع هشت ساله ما همانطور که گفته شده است کربلای ایران، حقیقتا کربلا بود.

سردار غیب پرور اظهار کرد: حضرت امام حسین (ع) برای دفاع از اسلام امکانات دنیوی را در اختیار نداشت و ایشان به همراه یاران اندک خود که اصحاب و اهل بیت ایشان بودند از دین خدا دفاع کرد.

وی ادامه داد: ایشان با یاران اندک به تکلیف الهی خود عمل کرد. حضرت امام حسین (ع) محاسبه نفرموند که اهل بیت من به اسارت می‌روند و دشمن به این دلیل شادی خواهد کرد.

سردار غیب پرور عنوان کرد: کربلای ایران نمونه کوچکی از کربلای حضرت سیدالشهداست و این ملت هم به تبعیت از امام بزرگوارشان محاسبه دنیوی نکردند. اینکه دشمن چه دارد و دست ما خالی‌ست. اینکه انقلاب اسلامی ما نوپاست و تازه متولد شده و این تولد تازه توان ایستادگی در برابر این همه ظلم از سوی ظالمان قدار را ندارد.

وی افزود: اینکه ما تجهیزات نداریم و دشمن مجهز به سلاح‌های مختلف است و همه دشمنان اسلام از شرق و غرب اسلام در یک جنگ احزاب مدرن دست در دست هم داده اند تا در مقابل یک ملت محروم که حرفی جز مستقل بودن ندارند، بایستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اذعان کرد: پیام انقلاب اسلامی این بود که ما در پناه دین خدا می‌خواهیم روی پای خودمان بایستیم.

وی افزود: یاران حضرت امام حسین (ع)، یارانی خالص و ناب همراهی کردند تا جایی که ایشان فرمود: نور را کم کنید تا کسانی که نمی‌خواهند با من بمانند چادر را ترک کنند.

سردار غیب پرور اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مردم ما بودند که از آذربایجان تا خراسانات، خطه غیرتمند شمال تا فارس و کرمان و یزد و سمنان و کرمانشاه و ایلام و هرمزگان و بوشهر همه آمده بودند که حمایت از اسلام تکلیف همگی ماست.

وی ادامه داد: صحنه دفاع مقدس حقیقتاً کوچک‌شده کربلای سال ۶۱ هجری است و آنچه که در محرم سال ۶۱ اتفاق افتاد که از دلدادگی، ایثار، از خودگذشتگی، توکل، صبر و وفا، در دفاع مقدس نیز رخ داد که همه این‌ها جزو ارزش‌های والای اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: کسانی که امروز احساس ناخوشنودی از گذشته خود دارند، اما خواهان یک انقلاب درونی هستند، زندگینامه شهید شاهرخ ضرغام را بخوانند و ببینند که خدواند چگونه او را نورانی کرد.

سردار غیب پرور درباره آثار و ارزش‌های دوران دفاع مقدس اذعان کرد: گنج‌های هشت سال دفاع مقدس را باید استخراج کرد به این دلیل که راه نجات و فلاح و رستگاری امروز ما تنها از رهگذر باور جوانان می‌گذرد.

وی افزود: از سال‌های قبل به ویژه در سال ۹۷ با مشاهده سلسله بیانات نورانی رهبر معظم انقلاب، توجه ویژه ایشان را به قشر جوان در متوجه می‌شویم که این توجه ویژه، نه از سر تعارف بلکه از روی حکمت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: جوانان امروز کسانی هستند که آینده انقلاب بیمه‌شده فعالیت آنهاست، به شرطی که ما به آن‌ها باور داشته باشیم.

سردار غیب پرور درباره شرایط اردو‌های راهیان نور و نحوه اشتیاق مردم برای حضور در این اردو‌ها تصریح کرد: در راهیان نور خبری از هتل‌های چند ستاره نیست، اما قطعه قطعه این سرزمین میقات عشق است و میعادگاه عشق و دلدادگان به اسلام عزیز اینجاست.

وی افزود: من مانند سال گذشته تکرار می‌کنم کیست شک کند که شلمچه قدمگاه حضرت زهرا (س) نیست و تأیید نکند که خاستگاه شهیدان ما از قطعه مقدس شلمچه نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره مشکلات امروز کشور اذعان کرد: ما در گذشته هم مانند امروز مشکل داشتیم. شهدا و رزمندگان ما از مشکلات هراس نداشتند بلکه در مسیری که اسلام عزیز در مقابل آن‌ها گذاشته بود محکم و استوار ایستادند.

وی ادامه داد: شهدا به نقطه اوجی تبدیل شده بودند که ما تا روز قیامت با سرافرازی از آن روز‌ها با افتخار یاد می‌کنیم.

سردار غیب پرور در پایان گفت: کسانی که سعی دارند تا این دوران را زنده نگه دارند، باید مردم محور عمل کرده و آن‌ها را تربیت کنیم و راه را برای آنان باز کنیم.