اکبری: ترامپ، عربستان و امارات را به چشم دلار می‌بیند

 علی اکبری در نشست علنی صبح امروز (یک شنبه ۲۱ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت اربعین حسینی،  برای زائران این سفر معنوی آرزوی سلامتی کرد.

اخبار سیاسی- نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، افزود: معرفت و آگاهی امام حسین (ع) برای ایستادن در مقابل ظلم و اصلاح سیره جدش بالاترین شاخص در رویداد کربلاست و امروزه گوش دادن به مداحی های مبهم و بی محتوا و فحاشی های آنان آفت دین شده است و آموزه های دینی باید به گونه دیگری باشد.

وی ادامه داد: همه باید بدانند که اشاعه فحشا از خود فحشا بدتر است و متأسفانه برخی افراد به نام دین و با قصد قربت در حریم خصوصی افراد رخنه می کنند و فیلم های مستهجن تهیه و در فضای مجازی در اختیار همه قرار می دهند. اگر فردی مجرم است، خانواده او چه گناهی دارند که گرفتار این بداخلاقی های ناجوانمردانه می شوند؟ این اقدامات زشت و روش های غیر منصفانه را چه کسی پاسخگو است؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در ۴۰ سال گذشته همواره مورد تهدید و تحریم بوده و دشمنان همه گزینه های روی میز را به کار گرفته اند و در فضای آلوده و بی رحم سیاسی، ترامپ رویاپردازی می کند، ادامه داد: ترامپ حتی شیوخ عربستان و امارات را هم به چشم دلار می بیند و به هیچ قاعده بین المللی و اصول اخلاقی پای بند نیست و به هیچ پیمان دیگری وفادار  نبوده، به تسلیم هم راضی نخواهد بود و هر سند دیگر را هم نادیده خواهد گرفت چرا که ترامپ همه چیز را می خواهد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه اثرات تهدید و تحریم را تشدید می کند، اصل تحریم نیست بلکه فرصت سوزی ها، تندروی ها، بداخلاقی ها، سرمایه سوزی ها، چالش های سیاسی داخلی، به حاشیه راندن سرمایه های اجتماعی، دامن زدن به بی اعتمادی ها، موازی سازی با دولت و رفتارهای یک جانبه رسانه ای است.

وی افزود: دامن زدن به بی اعتمادی و تبدیل آن به ناامیدی رویه ای جاری شده است که از بیرون مرزها دیکته می شود و برخی از رسانه ها و شبکه های مجازی در داخل بزرگ نمایی می کنند و مأموریت دارند که دولت و مجلس را ناکارآمد نشان دهند و کسانی که بدون توجه به همگرایی به دنبال حذف رقیب هستند، رفتارهای گستاخانه ای را از میکروفن ها مطرح می کنند که دور از وفاق ملی است.  شرایط به گونه ای شده که حتی برای کسی که در صف اول دیپلماسی کشور جسورانه مبارزه می کند، سنگ پرتاب می کنند که خیری در این کارها نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در شهریور ۹۷ فرمودند که نهادهای حکومتی خارج از دولت، با دولت موازی کاری نکنند، آیا به فرمایش ایشان عمل شد؟ در فراز دیگر ایشان فرمودند در کشور البته مشکلاتی وجود دارد اما نباید این مشکلات را یک طرفه و بدون توجه به موفقیت ها مدام مطرح کرد و بر سر آن مرثیه خوانی کرد.

وی افزود: از اقدامات رئیس قوه قضائیه در برخورد با کسانی که منشأ فساد هستند و اعتماد را در جامعه می سوزانند، سپاسگزارم و برخورد با عوامل فساد در درون قوه قضائیه و مواخذه کسانی که بی رحمانه خون جامعه را می مکند، امیدبخش است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سوداگری ها معلول ساختار مولد فساد است و امیدوارم در این گیر و دار عدالت قربانی نشود و ریشه های فقر خشکانده شود و در امورِ اصلاح ساختار و شفافیت، روزنامه نگاران باید بدون لکنت زبان و ترس از بازخواست، با اطلاع رسانی مناسب،از نابودی عدالت پیشگیری کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در گزارش ها آمده است که در زمان حضور آمریکا در افغانستان، میزان تولید و قاچاق مواد مخدر ۵۰ برابر شده است و ورود مواد به داخل مرزهای ایران و تلاش سوداگران برای انتقال مواد مخدر به سایر کشورها علیرغم جانفشانی مرزبان های کشور باعث شده که جامعه ایران قربانی اول شود و این موضوع خسارت های مادی و معنوی بسیار زیادی داشته است و بسیاری از خانواده ها از هم پاشیده اند و شمار خانواده هایی که به اعتیاد کشیده شده‌اند بسیار زیاد و از آسیب های جدی است.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۴ هزار نفر شهید و ۱۲ هزار نفر جانباز و مجروح مرزبان داشته ایم، اما هر روزه از سوی جوامع مدعی غرب، موضوع حقوق بشر دستمایه فشار و تهدید ایران می گردد. چرا کشورهای مدعی غربی در هزینه های مبارزه با قاچاق نباید مشارکت داشته باشند و چرا ایران خود را سپر بلای دیگر کشورها کرده است؟

وی افزود: امروزه نمایندگان و مدیران دستگاه ها، غالباً یا از رد صلاحیت می ترسند و یا از پاسخگویی فرار می کنند و برخی از نهادهای قدرت به صورت موازی در برابر دولت قرار می گیرند و تندروهایی که میکروفن و بلندگو در اختیار دارند، به تنش دامن می زنند. همچنین بخش رسانه ای نظام ناکارآمد است و تولید برنامه های بی محتوا و بزرگ نمایی مشکلات یکی از مشکلات اساسی است و در این فضا فساد رشد می کند و باید مواظب باشیم مردم را ناامید و از صحنه خارج نکنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بی تردید حذف یک جناح، سبد رأی جناح دیگر را تقویت نخواهد کرد و راه نجات، حرکت رو به جلو و یکپارچه است و مصلحت پرهیز از چالش هاست و باید با ریشه های فساد برخورد شود. چندگانگی در سیاست خارجی و همچنین نابسامانی در حوزه فرهنگ را باید سامان داد.