تیمی که شورش کند، بازیکنانش اینطور بازی می‌کنند؟

تیم فوتبال سپاهان شب گذشته پیروزی شیرینی را کسب کرد تا سرمربی این تیم که صحبت از برکناری‌اش بود همچنان به کارش ادامه دهد.

بر همین اساس و به بهانه این برد گفت و گویی را با منوچهر نیک‌فر، رئیس هیأت مدیره سپاهان انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

ابتدا در مورد پیروزی شیرین مقابل النصر امارات صحبت کنید.

این یک برد ملی بود و باشگاهی به شمار نمی‌رفت و من هم این پیروزی را به همه هواداران تبریک می‌گویم و امیدوارم کام تمام مردم ایران شیرین شده باشد.

البته پیروزی در این دیدار نشان داد که شاید در لیگ بدشانس هستید.

واقعا ما تیم خوبی داریم و بچه‌ها زحمت می‌کشند. فوتبال است دیگر. ما بازی‌های خوبی انجام می‌دهیم و فقط نتیجه نمی‌گیریم. خدا را شکر این طلسم شکست و فکر می‌کنم نوار بدبیاری‌های ادامه‌دار ما پاره شد و امیدواریم از این پس در لیگ هم نتیجه بگیریم.البته همه اعتراف می‌کنند که سطح سپاهان رده یازدهم جدول نیست. ما هم بازیکنان خوبی داریم و هم تیم‌مان بسیار خوب است و شاید مجموعه عواملی مانند داوری‌ها و سایر مسائل دست به دست هم بدهند و نتوانیم نتایج لازم را کسب کنیم.

هواداران هم دیروز حمایت خوبی از سپاهان داشتند.

جا دارد از رسانه شما استفاده کرده و از همه هواداران، بازیکنان و مربیان تیم بابت این پیروزی تقدیر و تشکر کنیم. آنها نشان دادند اگر کمی صبر داشته باشند شاید نتیجه لازم برای این تیم در دقایق پایانی هم به دست بیاید.

در مورد استیماچ هم صحبت می‌کنید. تا پیش از این صحبت از رفتن او بود که به نظر با این برد ماندن استیماچ هم تمدید شد.

این موضوع را بیشتر رسانه‌ها به آن می‌پرداختند. البته این مباحث وجود دارد اما باید به مربی هم فرصت بدهیم. یک مربی تا بخواهد به شرایط عادت کند زمان می‌خواهد. پس نباید یک مقدار در این مباحث عجله کرد.

در نشست اخیر اضطراری هیأت مدیره چه موضعی در قبال استیماچ گرفتید؟

در آن نشست هم حمایت کامل خود را از این مربی اعلام کردیم چون نمی‌توانستیم قبل از بازی مربی خود را مردد کنیم. در نتیجه مربی هم کار خود را خوب انجام داد و از سوی دیگر بازیکنان هم عملکرد خوبی داشتند و امیدوارم فقط بتوان حواشی را کنترل کرد.

اما استیماچ گویا ترکیب اصلی تیمش را پیدا نکرده است.

دیروز اما ترکیب خوبی را به میدان فرستاده بود.

اما برادران نویدکیا نیمکت‌نشین بودند.

آنها هم به بازی می‌آیند. تیم ما از لحاظ بازیکن کم‌مهره نیست.

 وضعیت هادی عقیلی به کجا رسید؟

این بازیکن به کمیته انضباطی معرفی شده و قرار است این کمیته در مورد او رسیدگی لازم را به عمل بیاورد.

در مورد دلایل استعفای کفعمی هم صحبت می‌کنید؟

کفعمی خیلی برای تیم زحمت کشید اما شرایط سخت بود و یک مقدار هم هواداران روی او حساس بودند و علیه او شعار می‌دادند. بنابراین فشار روی او زیاد بود و چاره‌ای جز استعفا نداشت و ما هم برای او آرزوی موفقیت داریم.

 استیماچ در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که در سپاهان علیه او شورش شده است.

فکر می‌کنم این موارد نیست. تیمی که علیه سرمربی شورش کند، بازیکنانش اینطور بازی می‌کنند؟ البته شاید صحبت‌های مربیان خارجی به طوری دیگری ترجمه شود اما تیم ما الان شرایط خوبی پیدا کرده و روند مناسبی را طی می‌کند. امیدوارم بازی برگشت مقابل النصر هم بتوانیم به پیروزی برسیم.

آیا باقریان را ممنوع‌المصاحبه کرده‌اید؟

خیر. البته قرار بود هفته آینده به خاطر شرایطی که وجود داشت مسئولین باشگاه مصاحبه انجام ندهند چون هر مصاحبه که می‌کردیم به ضرر باشگاه بود.