بازیکنان بی‌انگیزه را کنار می‌گذارم

نادر دست‌نشان پس از تساوی بدون گل مقابل ایران جوان بوشهر در نشست خبری اظهار داشت: متأسفانه یک روز بد را از نظر نتیجه داشتیم طبیعی است تیمی که در پایان جدول قرار دارد و برای سقوط نکردن می‌جنگد بازی مقابلش خیلی سخت است. ضمن اینکه هواداران هم نباشند تا به بازیکنان انرژی بدهند. متأسفانه بازیکنان آن طور که باید بازی نکردند به همین دلیل نتوانستیم به پیروزی برسیم. سراسر بازی در حمله بودیم و حریف به دنبال ضدحمله که خوشبختانه دو دفاع وسط ما باهوش عمل کردند موقعیت خاصی نصیب تیم حریف نشد. برخی بازیکنان ما به این بازی ساده نگاه می‌کردند و به اندازه کافی دوندگی نداشتند. دیشب هم در آنالیز حریف به بازیکنان گفتم این تیم خیلی می‌دود اما به دلیل کم دویدن برخی بازیکنان ما و همچنین ایجاد خلق موقعیت از کناره‌ها فقط یک بار به گل رسیدیم که آن گل هم به هر دلیلی مردود اعلام شد.

وی در مورد داوری مسابقه گفت: به اشکالات داوری عادت کرده‌ایم خدا کند داوران ضعف‌های خودشان را در این بازی‌ها ببینند همانطور که همان کار را ما در بازی‌ها می‌کنیم. نیمه اول هم ما در یک صحنه در موقعیت گلزنی بودیم که کمک داور به اشتباه آفساید اعلام کرد. در نیمه دوم هم یکی از نیمکت‌نشینان بوشهر به ما گفت که حق با شما است و کمک داور به اشتباه آفساید اعلام کرد کم تجربگی داور مثل کم تجربگی بازیکنان برای ما زیاد اتفاق افتاده بود. خوشایند نیست بخواهم در مورد داوری صحبت کنم. داور در صحنه اخراج بازیکنان ما مرتکب اشتباه شد. معنای اخراج چیست نمی‌دانم. هر چقدر در سال‌های قبل از مربیگری من چیزی را به نفع من گرفتند امسال همه را به داوران پس داده‌ام یعنی امسال حتی یک اشتباه داوری به نفع تیم من شکل نگرفته است از هفته اول که یک گل زدیم و توپ نیم‌متر داخل دروازه بود به گواه فیلم بازی و کارشناسان گل بود. امروز داوری باعث نشد که ما نبریم خود ما مقصر بودیم. اما مشکلاتی در داوری وجود دارد دست‌مان هم به جایی بند نیست. دوست نداشتم در مورد داوری حرف بزنم.

وی افزود: بعد از بازی با آلومینیوم اراک به فدراسیون رفتم و اعتراضی دوستانه به اصفهانیان داشتم. گفتم داور جوان کم‌تجربه‌تان در اراک بهترین داوری را کرد و مساوی شدیم ولی قضاوت خوب بود. روی هم  زاهدی‌فر به گونه‌ای دیگر قضاوت می‌کند که خود رئیس کمیته داوران اعلام می‌کند اشتباه کرده است من بهتر است  در مورد داوری حرف نزنم. جدول لیگ یک را نگاه کنید ببینید چه تیم‌هایی در پایین جدول قرار دارند، راه‌آهن، صبا و ایران جوان بوشهر، بودجه‌شان، قراردادشان کمتر از تیم ملوان است آنها کجای جدول هستند و ما در کجای جدول هستیم. من نمی‌توانم با داور بجنگم با کمبود جایگاه برای تماشاگر بجنگم و و مسائل دیگر دنبال بهانه هم نیستم. مساوی امروز تیم مشکل من است که بازیکن من شرایط نرمالی را در بازی ندارد. می‌توانم فقط بگویم شاید کم‌توانی بازیکنانم در بازی امروز من را آزار داد و نتوانستیم با قدرتی که در گذشته‌ بازی می‌کردیم بازی کنند که این مسئله عوامل مختلفی دارد از جمله نبود تماشاگر، کمبود مشکلات تغذیه‌ایی و... بازیکنان ما خوب تمرین می‌کنند.

دست نشان عنوان کرد: امروز هم تا دقیقه ۹۰ حمله کردیم اما حملات‌مان مناسب نبود و کور بود زیرا حریف به ما اجازه فوتبال بازی کردن نمی‌داد و ۱۰ نفره در زمین خودشان دفاع می‌کردند. بیش از چندین و چند بار مربی خوش‌اخلاق‌شان تذکر می‌داد و بازیکنان‌شان روی زمین می‌خوابیدند و خودش مجری قانون می‌شد و می‌گفت من دارم به داور اعتراض می‌کنم در حالی که خودش به داور اعتراض می‌کرد این مسائل روی روحیات داور جوان تأثیر می‌گذارد. شاید گل ما آفساید بوده باشد اما به نظر من مدافع حریف در محوطه جریمه بود. در مورد اخراج و پنالتی برای ما گرفته می‌شد هم باید فیلم بازی را ببینیم. 

سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی در مورد اینکه چرا این باشگاه باید با وجود منطقه آزاد چنین حال و روزی از نظر مالی داشته باشد، گفت:‌ من فقط می‌توانم در مورد خودم و تیمم صحبت کنم. تا امروز خیلی از مشکلات را تحمل کردم. این همه مشکلات در برنامه تیم ملوان بود به قرآن هیچ سالی ملوان این همه مشکل نداشته است. معدنی بالاتر از طلا داریم منطقه آزاد انزلی. همه‌روز بالای ۳۰۰-۴۰۰۰ تریلی می‌بینم بار می‌زنند و می‌روند بندر یکی از پردرآمدترین جاهای ایران است ملوان نیاز به منابع مالی دارد، فوتبال نیاز به منابع مالی دارد. برخی تیم‌ها مثل گهر دورود می‌آیند و می‌روند. تیم‌های بالای جدول را امسال نگاه کنید کدام‌شان مشکل پولی دارند. بازیکن من بعد از تمرین بهترین تغذیه‌اش آب معدنی است. یک مربی در ایران بگویید در لیگ برتر، لیگ یک و لیگ دو چگونه می‌تواند بازیکنی را دو ساعت تمرین بدهد و آخر تمرین آب معدنی تغذیه بازیکنش باشد. علم پزشکی که در فوتبال پیشرفت کرده ببینند چقدر کارهای عضلانی بازیکنان در تمرینات پاره می‌شود به خاطر درگیری‌ها و دوندگی‌ها مویرگ‌ها نیاز به ترمیم دارند و باید تغذیه درست باشد. وقتی امکانات نباشد نتیجه‌اش همین است. 

وی افزود: مهیار زحمتکش و علی فاطمی ما کجا هستند، پوریا غلامی ۷-۸ بازیکن نبود. مهدی کربلایی را ۸ بازی ندارم اینها به سوتغذیه مربوط می‌شود اگر ملوان می‌خواهد نجات پیدا کند چاره‌اش کنار گذاشتن اختلافات و جذب منابع است. ملوان تیمی بازیکن‌ساز بوده است هر بازیکنی در انزلی و ایران اگر به جایی رسید با حمایت و عشق هوادار بوده است اگر در کنار این منابع مالی هم باشد تیم آن منطقه موفق می‌شود می‌خواهد ملوان باشد، می‌خواهد هر جای دیگر.

دست‌نشان تصریح کرد: آدم‌های بزرگ و مسئول شهر باید به فکر مردم انزلی و تیم باشند یعنی به خانواده‌های مردم انزلی کمک کنند. پیرمرد و پیر زن و جوان به ملوان عشق می‌ورزند شادی‌ها را در چشم مردم انزلی دیده‌ام صادقانه بگویم آنچه را که مردم انزلی دلشان می‌خواهد به آنها ارائه کنم.یک دست صدا ندارد امیدوارم همت مسئولان شهری و استانی به کمک ملوان بیایید ملوان نمی‌میرد ملوان زنده است تمام تلاشم را می‌کنم تا تیم موفق شود. نظرات رسانه‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد. باید از ملوان حمایت شود. مطمئنم اگر از ملوان حمایت شود و منابع مالی بیاید که در این شهر وجود دارد آن موقع ببینید که ملوان بدون مربی و با هواداران و بازیکنانش این تیم نتیجه خواهد گرفت.

وی در مورد اینکه بی‌انگیزی برخی بازیکنان تیمش گفت: با کمک همکارانم و کاپیتان خوبم پژمان نوری چه در تمرین و چه در آنالیز حریف جدول دو سال پیش لیگ یک در کانال تیم نساجی گذاشته شده تا به بازیکنان نساجی و هواداران هشدار داده شود که نفت آبادان دهم جدول بود ۱۲ امتیاز با صدر جدول اختلاف داشت و به لیگ برتر آمد روی مسئله ذهنی بازیکنان خیلی کار کرده‌ام. من هم می‌گویم بازیکنانم انگیزه لازم را نداشتند شاید ناامید شده‌اند که به لیگ برتر بیایند اما صددرصد اشتباه است تا روزی که روی کاغذ شانس داریم تلاش می‌کنیم. تا روزی که هستم تلاش می‌کنم و بازیکنانی که انگیزه کار ندارند را کنار می‌گذارم و آنهایی را می‌گذارم که انگیزه داشته باشند. برای نام ملوان هیچ مربی و بازیکنی نباید کم بگذارد باز هم عذرخواهی می‌کنم زیرا مسئول فنی تیم من هستم.