اتفاقی که برای استقلال تکرار شد

خط خوردن وریا غفوری از لیست نهایی اعزام به جام جهانی یکی از غیر قابل پیش بینی‌ترین تصمیمات جنجالی بود که کی‌روش در طول حضورش در ایران گرفته است.

بزرگ‌ترین سئوالی که ذهن اهالی فوتبال را پس از اعلام لیست ۲۴ نفره کی‌روش برای اعزام به جام جهانی مشغول کرد، دلایل خط خوردن وریا غفوری و سید جلال حسینی از این لیست بود.

هجمه وارد شده علیه سرمربی تیم ملی باعث شد تا او خیلی زود طی مصاحبه‌ای در راستای روشن سازی افکار عمومی دلایل کشیده شدن قلم قرمز روی نام این دو بازیکن و البته سید حسین حسینی را بدهد. کی‌روش در باره حسینی‌ها دلایلی آورد و یکی را برای جام جهانی مسن دانست و برای دیگری نیمکت نشینی بعد از رکوردشکنی را عامل خط خوردن دانست.

سرمربی تیم ملی برای خط زدن روی نام غفوری دلیل جالبی داشت. کی روش عنوان کرد تغییر پست، اصلی‌ترین عامل خط خوردن غفوری از تیم ملی بود. وی در بخشی از مصاحبه‌اش عنوان کرد که به غفوری این هشدار را داده بود و به وی گفته بود با مربی ات صحبت کن و به او بگو باید دفاع راست بازی کنی تا برای حضور در تیم ملی شانس داشته باشی.

نگاهی به گذشته‌های نه چندان دور نشان می‌دهد کی‌روش در این نوع رفتار و دستور دادن به برخی بازیکنان بی سابقه نبود. اواخر فصل گذشته و زمانی که امید ابراهیمی با مصدومیت از ناحیه عضله زیر شکم مواجه شده بود، کی‌روش به این بازیکن ملی پوش فشار می‌آورد که درمانش را در کمپ تیم ملی دنبال کند در حالی که ابراهیمی بیشتر تمایل داشت تحت نظر تیم پزشکی استقلال درمان شود.

هنگامی که استقلالی‌ها برای بازی با العین آماده می‌شدند دستور جدیدی از کی روش برای امید ابراهیمی صادر شد و به وی گفت: حالا که تحت نظر تیم پزشکی استقلال درمان کردی حتما باید برای این تیم مقابل العین بازی کنی در غیر اینصورت از تیم ملی خط خواهی خورد.

البته امید ابراهیمی هرگز در آن بازی به میدان نرفت، چون مصدومیت او به گونه‌ای بود که شرایط بازی را نداشت. اما استرسی که برای ابراهیمی ایجاد شد و آن استرس به تیم استقلال هم منتقل شد بی تاثیر در نتیجه عجیب (۶ بر ۲) ثبت شده در آن بازی نداشت.

البته امید ابراهیمی که مدتی در ترس و هراس دعوت به تیم ملی قرار داشت نهایتا به جمع مردان ملی پوش بازگشت. اما او نیز قرار گرفتن بین تیم باشگاهی و تیم ملی را در مقطعی از دوران فوتبالش به این شکل تجربه کرده است.