مدیران سرخابی ها از دربی می گویند

دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس تهران دیروز ( 5 مهر 1397) درورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و در نهایت این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. حال باید دید نظر مدیران این 2 باشگاه در ارتباط با دربی 88 چیست.

دربی 88 از زبان مدیران سرخابی ها

در اولین گفت و گو ،حمیدرضا گرشاسبی مدیر عامل باشگاه پرسپولیس  درباره نتیجه دیدار پرسپولیس و استقلال گفت: بازیکنان با تمام توان بازی کردند هر چند که تیم مقابل با تمام وجود به میدان آمده بود زیرا چیزی برای از دست دادن نداشت. اکنون با تمام بازی تمام تمرکزمان روی دیدار برابر السد قطر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان  آسیا است. روز شنبه به قطر می رویم.

او درباره بی کیفیت بودن دربی 88 گفت: بهتر است این سئوال فنی را مربیان پاسخگو باشند. اما در کل ما با توجه به اینکه ما نزدیک به یک سالی می شود که از جذب بازیکن محرومیم و چنانچه یکی از بازیکنان ما دچار آسیب دیدگی شود کار برای ما سخت می شود. در حال حاضر ما تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستیم و تا اینجا کار هم بازیکنان با چنگ و دندان به نیمه نهایی آمده اند. در این بازی صاحب چند موقعیت خوب شدیم ولی روز روز ما نبود.

مدیر عامل تیم پرسپولیس درباره کیفیت پایین دربی88 توضیح داد: نگاه عموم نسبت با مربیان تیم ملی متفاوت است  زیرا آنها بیشتر از همه نظاره گر عملکرد فنی بازیکنان هستند .در این دیدار سید جلال باز هم ستاره بود.

البته گرشاسبی در مورد شرایط ماهینی و مصدومیت این بازیکن در جریان دربی 88 و نزدیک به برگزاری دیدار رفت میان تیم های پرسپولیس و السد در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: ماهینی از قبل هم آسیب دیده بود ولی با کارهای پزشکان به این دیدار رسید ولی هنوز دقیقا نوع مصدومیتش معلوم نشده است.امیدوارم آسیب دیدگی او جدی نباشد.

او در مورد هزینه های تیم با توجه به بالارفتن قیمت ارز و وابستگی 2 باشگاه به این مسئله پاسخ داد: باید بگویم مشکلات کمر ما را شکسته است. باید از برانکو و خارجی‌های تیم تشکر کنم پنج ماه است که یک ریال هم نگرفته‌اند و همچنان به عشق پرسپولیس مانده‌اند در حالیکه طبق قانون همین الان هم می‌توانند ایران را ترک کنند و تمام مطالبات خود را با جریمه بگیرند. سلطانی‌فر وزیر ورزش هم سه ماهی می شود دنبال این کار است که امیدوارم بانک مرکزی فکری کند چون اگر مشکلات حل نشود این همه هوادار ضرر خواهند کرد. امیدوارم دوستانی که تازه به بانک مرکزی آمده اند این موضوع را در اولویت کار خود قرار دهند چون ارز آزاد خریدن هم برای ما ممنوع است فعلاً رفاقتی کار را جلو می‌بریم که اگر بازی با السد را هم رد کنیم بخشی از مشکلات ارزی‌مان حل خواهد شد.

دربی 88 از زبان مدیران سرخابی ها

دومین نفر این لیست نیز امیر حسین فتحی ، سرپرست تیم فوتبال استقلال است.او در ارتباط با شهر آورد 88 توضیح داد:

بازى خوبى بود اما متاسفانه دربى است و حساسیت ها در این دیدار باعث مى شود بازى زیاد جالب نشود.

او ادامه داد :به امید خدا  روز به روز تیم بهتر مى شود و نتیجه کسب مى کنیم.

فتحى درباره جانشینى ساناک بیان کرد :هنوز در این باره فکر و تصمیمى را اتخاذ نکردیم.

سرپرست باشگاه استقلال درباره اینکه با توجه به روند کسب امتیاز این تیم  به شفر اولتیماتوم مى دهند یا خیر گفت :اصلا اولتیماتومى بهشفر نمى دهیم.

البته باید اظهار کرد افرادی همچون على خطیر  ،معاون باشگاه استقلال ومحمدرضا حاجی بیگی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس  نیز از نزدیک نظاره گر این دیدار بودند که هر کدام واکنشی را نسبت به دربی 88، و شرایط و اوضاع و احوال باشگاه هایشان ارائه دادند.

دربی 88 از زبان مدیران سرخابی ها

خطیر درباره بازى استقلال و پرسپولیس گفت :با اینکه این بازى گل نداشت اما بازى خوبى بود .به نوعى این بازى مورد انتظار هواداران نبود و ما هم در نظر داشتیم در این بازى گلزنى کنیم. به امید خدا  مقابل نفت مسجد سلیمان گل بزنیم و نتیجه بگیریم.

او درباره تغییرات در کادر فنى تیم استقلال بیان کرد :شفر کاملا تحت حمایت مدیریت باشگاه استقلال است و مطمئن هستم این تیم با حمایت باشگاه و درایت شفر و پشتکار بازیکنان این تیم به روزهاى خوب باز مى گردد.

او در مورد این که اگر قانون ٩٠ به ١٠ اجرا مى شد به نفع استقلال بود افزود: ما به دنبال اینکه موضوعى به نفع ما باشد نبودیم و تنها به دنبال جذابیت بازى بودیم و برگزارى و زیر ساخت قانون ٩٠ به ١٠ در ورزشگاه آزادى آماده نبود  و باید بگویم باشگاه استقلال به دنبال چیزى نبود و همه چیز باید به نفع هواداران باشد.

دربی 88 از زبان مدیران سرخابی ها

همچنینحاجی بیگی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره شهرآورد 88 که با نتیجه تساوی خاتمه یافت، گفت: به نظرم بازی تماشاگر پسند نبود و از جذابیت خاصی برخوردار نبود. این دیدار یک بازی عادی بود و جا داشت هودارانی که در ورزشگاه حضور داشتند از دیدن بازی لذت ببرند و  دو تیم بازی نسبتا بهتری را به نمایش بگذارند. شرایط مناسب نبود و به نظر می رسد که تماشاگران از نتیجه بدست آمده راضی نیستند.

او درباره دیدار بعدی پرسپولیس مقابل السد قطر گفت: همه نگرانی من این بود که مبادا بازیکنان پیش از دیدار با السد در این دیدار دچار مصدومیت شوند. متاسفانه شرایط این روزهای تیم ما بسیار دشوار است. ماهینی پیش از این هم دچار مشکل جسمی بود ولی با این وجود به هر شکلی بود خودش را رساند. بعید می دانم مشکل ماهینی چندان جدی باشد.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درباره حضور برابر هواداران سرخابی در این دیدار گفت: جا دارد از هواداران پرسپولیس هم به دلیل متانت و هم به دلیل حضور چشم گیرشان. در این بازی کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. با وجودی که ما در این دیدار مهمان بودیم اما حضور تماشاگران رضایت مند بود.

حاجی بیگی درباره عملکرد فغانی هم گفت: به هر حال فغانی جزء داوران خوب است اما با این حال شرایط دربی با سایر بازی ها متفاوت بود . داوری مشکلی نداشت.

صدای مدیران استقلال از بازیکنان خارجی جدیدشان درآمد

دربی 88 از زبان مدیران سرخابی ها

با توجه به نتیجه تساوى تیم فوتبال استقلال در دیدار برابر پرسپولیس یکى از مدیران استقلال که نخواست نامش فاش شود گفت : تیمپرسپولیس با توجه به اینکه وضعیت استقلال را مى دانست به راحتى توانست با کسب تساوى به بهترین نتیجه دلخواهش برسد. از طرفى همه شرایط براى برد استقلال فراهم بود و اگر واقعا بازیکنان قدر موقعیتى که برابر پرسپولیس برایشان پیش آمده را مى دانستند، مى توانستند پیروز میدان باشند.

او درباره عملکرد بازیکنان خارجى تیم بیان کرد: متاسفانه على رغم تاکید هاى فراوانى که داشتیم در نهایت در شرایط موجود بازیکنان خارجىجذب استقلال شدند که اگر قرار بود چنین پول هایى را به آنها بدهیم بهتر بود از همین بازیکنان داخلى خودمان نفراتى را جذب مى کردیم و از هر لحاظ هم شرایطشان مناسب بود.