کنترل فشار خون با این روش ساده

 از هر چهار مورد حمله قلبی یک مورد بر اثر فشار خون بالا اتفاق می افتد. برآوردها حاکی از ان آن است که تا سال ۲۰۲۵ حدود ۶۰ درصد از جمعیت جهان به عارضه فشار خون بالا مبتلا خواهند شد. اگرچه این موضوع پذیرفته شده که انجام حرکات ورزشی فشار خون را کاهش می دهد، تاکنون توصیه های مطرح شده بدون توجه به سطح فشار خون بوده و روی میزان حرکات ورزشی در هفته متمرکز بوده است.

در این بررسی چگونگی تاثیر ورزش کردن در مبتلایان به فشار خون بالا، افرادی با فشار خون بالاتر از سطح نرمال و افرادی با فشار خون طبیعی مورد مطالعه قرار گرفت.

محققان سوئیسی اظهار داشتند: هدف ازاین توصیه ها برای تمامی سه گروه، کاهش فشار خون بوده است. در نهایت، از طریق کاهش فشار خون، می توان خطر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش داد.

محققان اظهار داشتند: برای افراد مبتلا به فشار خون بالا ورزش هوازی موثرترین روش است که شامل فعالیت هایی مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا کردن می شود. در افرادی با فشار خون بالاتر از سطح نرمال انجام تمرینهای مقاومتی پویا در اولویت است. همچنین افرادی با فشار خون طبیعی بیشتر از انجام تمرینهای مقاومتی ایزومتریک توصیه میشود.

 افراد چاق در صورت تداوم عارضه چاقی به احتمال زیاد دچار فشار خون می شوند. همچنین افراد سالم که والدین آنان فشار خون بالا دارند در معرض خطر فشار خون بالا هستند.