بعد از ورزش چه خوراکی هایی بخوریم؟

ورزش کردن تمام ارگان‌های داخلی و عضلات بدن را درگیر می‌کند و بعد از آن حتما باید به کمک یک تغذیه مناسب از میزان خستگی بدن کم کرد. خوراکی‌های موثر در کاهش درد عضلانی، ریکاوری سریع و همچنین افزایش تاثیر ورزش در عضله‌سازی و کاهش توده چربی کدامند؟

 

آلبالو

لاغری

 

این میوه خوش‌رنگ و خوشمزه برای بعد از تمرین بدنی یک گزینه عالی است. آلبالو دارای آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانین است که در کاهش درد عضلانی و بازسازی سلول‌های ماهیچه‌ای بسیار موثر است. آلبالو و آب آن، دارای مقدار بسیار کمی شکر و قند است و به دلیل ویتامین C برای کاهش وزن نیز مفید است. این میوه برای بیماران دیابتی نیز مفید است.

 

چغندر

لاغری

 

 

چغندر در افزایش قوای جسمانی موثر است و تا 16 درصد انرژی روزانه شما را افزایش می‌دهد. این میوه به نوعی یک دوپینگ طبیعی به حساب می‌آید. اگر تمایل دارید که بیشتر ورزش کنید، بین دوره‌های زمانی تمرینات خود چغندر خام یا پخته میل کنید.

آب چغندر به دلیل داشتن مقادیر زیادی فیبر، از گرسنگی و دریافت غذای اضافی جلوگیری می‌کند و اشتها را کنترل می‌کند. افراد چاق حتما بعد از ورزش و همچنین در طی روز، آب چغندر میل کنند تا سریع‌تر لاغر شوند.

 

هندوانه

لاغری

 

هندوانه به دلیل داشتن پتاسیم در ریکاوری بعد از ورزش موثر است و سرعت بازسازی سلول‌ها را افزایش می‌دهد. این میوه پرآب می‌تواند آب از دست رفته بدن را تامین کند و بدن را هیدراته نماید. سیترولین موجود در هندوانه، باعث ایجاد تعادل بین الکترولیت‌ها و مایعات بدن می‌شود که در نتیجه از میزان اسیدلاکتیک در بدن کم می‌کند و گردش خون در عضلات را سرعت می‌بخشد.

 

آناناس

لاغری

 

در آناناس آنزیمی به نام بروملین وجود دارد که یک ضدالتهاب قوی به شمار می‌آید. همچنین آناناس دارای میزان بالایی کربوهیدرات و آنتی‌اکسیدان است که هر دو در برگرداندن انرژی از دست رفته موثر هستند و خیلی زود خستگی شما را کاهش می‌دهند. آناناس دارای کالری بسیار پایینی است و به دلیل داشتن فیبر زیاد که غیر محلول در آب هستند، باعث عبور غذا از روده و دفع آن می‌شود و از ذخیره‌سازی انرژی و چربی در بدن جلوگیری می‌کند که این موضوع سبب لاغر شدن و کاهش وزن می‌شود.

 

ترشی

لاغری

 

این ماده که دارای نمک یا همان سدیم است، برای بعد از ورزش مفید است زیرا گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد. اسداستیک موجود در سرکه ترشی، از ایجاد بافت چربی در بدن جلوگیری می‌کند و قند خون را کاهش می‌دهد. ترشی کمک می‌کند لاغر بمانیم و شاید به این دلیل است که ترشی‌ها از قدیم بین ایرانیان محبوب بوده‌اند و در فصل زمستان از آن‌ها استفاده می‌شود.