انتقاد شاکری از گسترش قهوه خانه‌ها در شهر تهران

مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع افزایش مصرف قلیان و سیگار در بین جوانان، اظهار داشت: قبض و بسطی که در این زمینه به وجود آمده، مواضعی است که مسئولان ابراز می کنند، اگرچه بنده معتقدم دلیل اصلی محکم برخورد نکردن با این موضوع است.

وی افزود: علی رغم اینکه ما خواستار شهر بدون دخانیات هستیم اما در عمل این موضوع محقق نمی شود، چراکه واردات سیگار، قلیان و تنباکو به کشور همچنان وجود دارد.
 
رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شاهد گسترش قهوه خانه‌ها در شهر تهران هستیم، چراکه برای جلوگیری از این موضوع با سودجویان برخورد قانونی صورت نمی گیرد.
شاکری با اشاره به تاکید وزارت بهداشت و درمان در خصوص ضررهای سیگار و قلیان، تصریح کرد: بر اساس تاکید وزارت بهداشت و درمان ضرر استفاده از قلیان چندین برابر مصرف سیگار است، به همین دلیل نمی دانم چرا در این خصوص قانون اعمال نمی شود.
وی با بیان اینکه واردات سیگار و تنباکو برای عده ای سود و منفعت دارد، تاکید کرد: معتقدم تا زمانی که قانون به درستی اجرا نشود همچنان شاهد افزایش مصرف قلیان و سیگار در جامعه خواهیم بود.
رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای جلوگیری از موضوعاتی همچون عدم گسترش قهوه خانه‌ها و واردات سیگار و قلیان به کشور قانون زیاد داریم، گفت: مشکل اصلی که هم اکنون با آن مواجه هستیم درست اجرا نشدن قوانین است.