با این راه ها جوان بمانید!

برای جوان بودن باید احساس جوانی داشته باشید به این ترتیب حتی در دوران میانسالی و سالمندی نیز ساختار بدنی شما جوان‌تر از سن بیولوژیکتان است.برای این منظور راهکارهای زیر را انجام دهید.

 
هرروز به میزان کافی آب بنوشید، کم آبی باعث آسیب سلول‌های بدن، بروز پیری و چین و چروک صورت می‌شود، مصرف به اندازه آب می‌تواند باعث سلامت بدن و بهبود عملکرد ارگان‌های مختلف شود.
 
به جز صورت، سایر اندام‌های بدن نیز همزمان با افزایش سن پیر می‌شوند، برای معکوس کردن روند پیری اعضای بدن ورزش کردن به میزان استاندارد و مصرف مواد غذایی تازه، کم چرب، میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، حبوبات و لبنیات توصیه می‌شود.
 
یکی از مهمترین نشانه‌های پیری در افراد پوست بدن آنها به ویژه صورت است، چه مرد و چه زن باید از پوست صورت و بدن خود محافظت کنید.
 
تحت نظر پزشک متخصص قرار داشتن از دوران نوجوانی و رعایت دستورات پزشکی می‌تواند باعث حفظ سلامت و جوانی این عضو مهم از بدن حتی تا دوران سالمندی شود.
 
به تدریج همزمان با افزایش سن روند تولید کلاژن در سلول‌های پوستی کاهش می‌یابد و این باعث می‌شود تا پوست افتادگی پیدا کند و به تدریج دچار چین و چروک و لکه شود، برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست که عاملی مهم برای محافظت از بدن در برابر ورود میکروب‌ها وبا کتری‌ها است علاوه بر مصرف مواد مغذی بایداز کرم ضد آفتاب بویژه در فصول گرم سال استفاده کرد.
 
در صورت داشتن آکنه، چون این مشکل می‌تواند باعث پیری زودرس پوست شود اقدامات درمانی از سالهای اولیه بروز این عارضه ضروری است، همچنین استفاده از دارو‌ها و کرم‌های درمانی ضد چین و چروک بویژه چروک اطراف چشم می‌تواند درجوان ماندن چهره بسیار موثر باشد.
 
برای زیبا و جوان ماندن باید با مصرف بیش از حد قند و شکر خداحافظی کنید، تحقیقات نشان داده است که فروکتوز و سایر ترکیبات قندی که در کیک و شیرینی، آبنبات و شکلات، نوشیدنی‌های شیرین و حتی ورزشی وجود دارند نقش موثری در پیری سلول‌های بدن دارند.
 
افرادی که خوراکی‌های شیرین می‌خورند بیشتراز سایر همسالان خود دچار چین و چروک پوستی هستند، همچنین آن‌ها در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت قرار دارند که باعث مرگ و نابودی بسیاری از سلول‌ها و ارگان‌های بدن می‌شود.
 
کارشناسان برای از بین بردن اثرات مواد غذایی شیرین برسلامت بدن توصیه می‌کنند افراد به طور منظم دررژیم غذایی خود از موادی، چون انواع کلم، ماست کم چرب، ماهی، روغن زیتون و میوه‌های تازه استفاده کنند.
 
ورزش بیش از حد و سنگین نیز می‌تواند باعث پیری زودرس اعضای بدن و صورت شود، کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند از انجام ورزش‌های غیر استاندارد و سنگین خودداری کنند، زیرا می‌تواند علاوه بر پیری و چین و چروک صورت، سبب مشکلات فقرات و ارتوپدی، بالارفتن فشارخون ودردهای عضلانی شود.
 
خواب نیز یکی دیگر از عوامل مهم و بسیار مفید برای سلامت بدن و جوان ماندن است، خواب به اندازه هشت ساعت در روز می‌تواند باعث ترمیم سلول‌های پوستی، استراحت اعضای بدن بویژه قلب و مغز شود، افرادی که دچار کم خوابی و بی خوابی هستند معمولاً بیشتر از سایرین با پیری شدید اعضای بدن سریعتر از سن بیولوژیک خود مواجه می‌شوند.
 
مصرف نوشیدنی‌های آرام بخش مانند چای بابونه و چای سبز نیز می‌تواند روند پیری در افراد را معکوس کند و به خواب بهتر آن‌ها کمک کند.
 
استفاده نکردن از محصولات آرایشی بویژه توسط خانم‌ها خود یکی از راه‌های جوان ماندن صورت است، محصولات آرایشی به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی می‌توانند باعث پیری زودرس پوست صورت شوند.
 
علاوه بر نگهداری ازجسم، سلامت نگه داشتن روح نیز در حفظ جوانی افراد موثر است، دور کردن افکار منفی از ذهن، رفتن به مسافرت و مرخصی‌های کاری، همدلی با اعضای خانواده، همسر، فرزندان و همکاران، خودداری از استعمال دخانیات، پس انداز سرمایه و خودداری از ولخرجی همگی می‌تواند باعث آرامش ذهن و سلامت ماندن بدن شود.