چند راهکار ساده برای داشتن پوست، مو و ناخن های سالم

غذایی که می­ خورید و محصولاتی که در حمام استفاده می ­کنید بر سلامت مو، ناخن و پوست شما تأثیر می­ گذارد. شما لازم نیست به سالن­ های زیبایی بسیار گران بروید تا موهای براق ، پوست درخشان و ناخن­ های قوی داشته باشید. با ایجاد چند تغییر شما می ­توانید وضعیت پوست و مو و ناخن خود را بهبود بخشید.

یک

شکر را از برنامۀ غذایی خود حذف کنید تا از عفونت ­های پوستی و ناخن جلوگیری شود. غلات کاملی مثل برنج قهوه­ای و جو بیش از آرد فرآوری شده به سلامت پوست شما کمک می ­کند.

دو

مصرف چربی حیوانی خود را محدود کنید. چربی اشباع شده سبب التهاب پوست می­ شود. اضافه کردن چربی­های سالم مثل دانل کدو تنبل و ماهی به رژیم غذایی موهای شما را مرطوب نگه می ­دارد و ناخن­ ها را از خشکی نجات می­دهد و مانع پوسته پوسته شدن پوست می­ شود.

سه

از پروتئین هایی مثل گوشت مرغ یا ماهی و حبوبات استفاده کنید. لوبیا منبع خوبی از فیبر است و منجر به سلامت و درخشانی پوست می­ شود.

چهار

آب زیاد بنوشید. هر انسان سالم باید حداقل ۸ لیوان آب در روز میل کند. آب سبب سلامت کلیه و سم زدایی و در نتیجه سلامت پوست و مو و ناخن می­ شود.

تغییرات شیول زندگی

یک

از بین بردن استرس و اضطراب کاهش استرس در زندگی به پوست شما کمک می­ کند. تنفس عمیق به کاهش استرس و بهبود سلامت پوست کمک می ­کند.

دو

ورزش کردن، ورزش ­های هوازی، جریان خون را افزایش می­ دهد و گردش خون در سراسر بدن و پوست سر را افزایش می ­دهد.

سه

اجتناب از غذاهای مصنوعی، سعی کنید در برنامۀ غذایی خود غذاهای ارگانیک انتخاب کنید.

چهار

سیگار نکشید. ترک سیگار به سلامت پوست و مو و ناخن کمک می­ کند. در معرض دود قرار گرفتن کمک می­ کند موهای شما فقیر و ناخن­ هایتان شکننده باشد.

پنج

از موها، ناخن­ ها و پوست خود مراقبت کنید. پوست را مرطوب نگه دارید تا خشک نشود و برای جلوگیری از چین و چروک وقت بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید.

هشدار

پوست و مو و ناخن خود را به طور مداوم به پزشک نشان دهید. خشکی بیش از حد مو و پوست و ناخن ممکن است نشانۀ بیماری­ های نشانه­ ای باشد.

نکات

از پاک کننده ­های خشن برای مو و پوست و ناخن استفاده نکنید. صابون­ های قوی چربی پوست را خشک می ­کند.

آنچه نیاز دارید:

مرطوب کننده

ضد آفتاب