ارتباط قهوه با تولد نوزادان چاق/خوابیدن در این ساعت سرطان‌زاست

 حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

ارتباط قهوه با تولد نوزادان چاق

تحقیقات نشان داده است که مادرانی که  در دوران بارداری قهوه و دیگر نوشیدنی حاوی کافئین مصرف می‌کنند بیشتر از سایرین احتمال داشتن  فرزندانی مبتلا به اضافه وزن دارند.

با توجه به نتایج تحقیقات ارتباط مستقیمی بین بالا بودن مصرف کافئین در دوران بارداری با افزایش وزن در دوران نوزادی وجود دارد.

ارتباط قهوه با تولد نوزادان چاق/خوابیدن در این ساعت سرطان‌زاست! /ته تلخ خیار را نیز هر طور شده همراه خیار بخورید! /4 سبزی شگفت انگیز برای مبارزه با سرطان

4 سبزی شگفت انگیز برای مبارزه با سرطان

فلفل قرمز تند: این سبزی حاوی کپسایسین برای کاهش درد است علاوه برآن این نوع فلفل ترکیبات ضد سرطان  دارد و مصرف تنها یک فلفل قرمز تند دو سوم میزان نیاز به ویتامین ث را تامین می‌کند همچنین منبع خوبی از منیزیم، مس و ویتامین آ است.

زرشک: تحقیقات نشان داده است که مصرف یک فنجان زرشک دو سوم میزان نیاز به ویتامین کا را در روز تامین می کند چرا که زرشک منبع فوق العاده فولات، مس، منگنز و ویتامین های ث، ب 6 وE محسوب می شود.

پیاز قرمز: سبزی‌های خانواده پیاز همگی حاوی مواد شیمیایی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول و حمایت از کبد هستند. ترکیبات موجود در پیاز قرمز منجر به مبارزه با سرطان و بیماری‌های قلبی می شود.

چغندر: این سبزی غنی از آنتی اکسیدان و منبع بزرگ پتاسیم، فیبر، فولات، ویتامین ث و نیترات‌ها است. مطالعات نشان داده سبزیجات با ریشه خاکی خاصیت کاهش فشار خون، بهبود جریان خون و افزایش استقامت ورزشی را دارند علاوه بر آن  نوشیدن آب چغندر میزان نیاز روزانه به ویتامین های ث، کا و آ را  تامین می کند.

خوابیدن در این ساعت سرطان‌زاست!

طبق تحقیقات افرادی که در شیفت شب کار می کنند بیش از سایرین در معرض بروزبیماری هایی همچون سرطان سینه در زنان و پروستات در مردان قرار دارند همچنین افرادی که عادت به خواب روز دارند باید کم کم عادت خود را قطع کنند چرا که خواب روز باعث بیماری زایی است. 

مدت زمان خواب معتدل حدود  6 تا 10 ساعت تخمین زده شده البته این زمان برحسب مزاج افراد متفاوت است. خواب نوزادن و کودکان بیشتر از سایرگروه‌ها بوده و یک کودک دو ساله حدودا  12 ساعت می‌خوابد  و با افزایش سن به تدریج میزان خواب کاهش خواهد یافت.

ارتباط قهوه با تولد نوزادان چاق/خوابیدن در این ساعت سرطان‌زاست! /ته تلخ خیار را نیز هر طور شده همراه خیار بخورید! /4 سبزی شگفت انگیز برای مبارزه با سرطان

توصیه‌هایی برای حفاظت از موها در فصول گرم

اگر قصد شنا در دریا را دارید، حتما باید از کلاه شنا استفاده کنید تا از نمک و آلودگی های آب دریا دور شوید؛ در غیر این صورت بلافاصله بعد از شنا موها  را با شامپوی مناسب بشویید.

اگر در استخرهم  شنا می کنید،  حتما از کلاه شنا استفاده کنید چراکه  کلر موجود در آب استخربه موهای شما آسیب زده و عوارضی مانند خشکی، شکنندگی و کدر شدن مورا در پی دارد؛ به ویژه در استخرهای روباز این مورد توجه است زیرا در این شرایط مو در معرض کلر و  اشعه فرابنفش خورشید است.

 موهای رنگ شده، فر  یا صاف شده با محصولات شیمیایی آسیب پذیرتر هستند، بنابراین نیازمند مراقبت بیشتری هستند.

ته تلخ خیار را نیز هر طور شده همراه خیار بخورید!

خوردن ته تلخ خیار  با نمک یا خرما باعث می‌شود تا طبع سرد خیار با مزاج گرم نمک و خرما خنثی شود که این ترفند به هضم بهتر و آسان تر خیار کمک می‌کند.

طبع  خیار سرد و تر است اما ته تلخ خیار طبع گرم دارد بنابراین خوردن همزمان آن حین مصرف خیار باعث تعدیل طبع این میوه می‌شود.