به جای اتهام زنی بگویید چه کار کرده اید!/ مردم کارنامه قالیباف و شما را مقایسه می کنند

گروه اجتماعی- در روزهای گذشته برخی از اعضای شورای شهرپنجم به خصوص محمود میرلوحی، عضو شورای شهر بازهم اتهامات بی اساس و بی مبنایی را علیه مدیریت سابق شهر بیان کرد که با واکنش اعضای شورای شهر سابق روبه رو شده است.

اقبال شاکری در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به عدم تاب آوری اعضای شورای پنجم در برابر بیان حقایق گفت: متاسفانه با گذشت نزدیک به یک سال از عمر شورای پنجم ومحرز شدن اینکه اعضای این شورا همچنان کاری برای شهر انجام نداده اند در خبرها شاهد واکنش های اعضای شورای شهر نسبت به اظهار نظرها یا انتقادات به حق هستیم که بیانگر عدم تاب آوری مدیریت شهری فعلی در شنیدن انتقادات است.

وی افزود: بی شک دانستن حق همه مردم است، از این رو در کمال تعجب باید از اصلاح طلبانی که در زمان انتخابات با تاکید بر شعار حضور مردم در صحنه الزامی است و ما پذیرای انتقادات و خواسته های مردم هستیم همه عملا خلاف واقع بوده و تنها یک استراتژی برای دریافت رای بیشتر از مردم بوده است؟

شاکری بیان داشت: آیا شعارهایی که داده بودند مبنی بر اینکه باید به نظرات مردم اهمیت داد و تنها این مردم هستند که ولی نعمت ما وحق اظهار نظر دارند همه از اساس پوشالی بود؟ به هر حال بنده به اعضای شورای پنجم توصیه به صبر می کنم چرا که این بی تابی و کم طاقتی نه تنها به هیچ وجه از سوی مسوولین شهری پذیرفتنی نیست بلکه جای تعجب نیز دارد!

شاکری با اشاره به اینکه متاسفانه سخن وعمل اعضای شورای پنجم با هم در تضاد است اظهار داشت: اگر اعضای شورای شهر به هر نحوی به دنبال خاموش کردن اظهار نظرها برای فرار از واقعیت عملکرد ضعیف خود در یک سال گذشته هستند باید به این نکته واقف باشند که مردم شاهدان عینی و منصف بر همه مدیران و مسوولانی هستند که به آنها خدمت می کنند بنابراین هر مدیری که خدمتگزار باشد مورد نظر مردم است و هر مسوولی که خود را به خواب خرگوشی بزند و توجهی به مطالبات مردم نداشته باشد به هیچ وجه مورد توجه و تشویق مردم قرار نمی گیرد.
وی افزود: اعضای شورای پنجم باید بدانند هیچ کس به دنبال کارشکنی برای اعضای شورا یا مدیریت شهری نیست بلکه همه به دنبال آن هستیم تا دست در دست هم به مردم خدمات بیشتری ارائه کنیم از این رو آنچه به عنوان اظهار نظر یا حتی انتقاد عنوان می شود تنها برای افزایش کمک و راهنمایی است ولاغیر.

شاکری تصریح کرد: مسلما هیچ انسان مسلمان و با انصافی از شکست یا ناکارامدی گروهی از مدیران خوشحال نمی شود، هر چند که متاسفانه عده ای ثابت کرده اند برخلاف آنچه عنوان می کنند یا در رسانه ها از آن دم می زنند هستند و اعتقادی به مبانی که می گویند ندارند بنابراین حرف وعملشان با هم کاملا در تضاد است!

وی ادامه داد: ما به عنوان اعضای شورای چهارم و به عنوان مردم ایران امیدواریم همه مسوولین اعم از وزرا و اعضای شورا و مدیریت شهری و...با موفقیت بیشتر به دنبال ایجاد روزهای خوبی برای مردم باشند تا با کاهش مشکلات اقتصادی, بیکاری روز به روز رفاه عمومی تقویت شود تا اقتصاد ناکارآمد شکوفا شده و دیگرشاهد نوساناتی نباشیم که زندگی مردم را تحت تاثیر سوء خود قرار می دهد.

شاکری گفت: متاسفانه مدیریت آقای نجفی در سمت شهردار سابق و مدیریت کنونی با همراهی اعضای شورای پنجم به دنبال آن هستند تا ناکارآمدی خود را به گردن دیگران بیاندازند و این موضوع از منظرهیچ فردی قابل پذیرش نیست که با اتهام پراکنی به دنبال پنهان کردن عدم موفقیت خود درمسائل مدیریت شهری باشند.

عضو سابق شورای شهر در پاسخ به اتهام زنی ها به مدیریت شهری دکتر قالیباف گفت: این فرافکنی ها و آدرس غلط دادن ها به هیچ وجه نمره قابل قبولی برای اعضای شورای پنجم در کارنامه آنها رقم نمی زند بلکه مردم با گذشت یک سال از روی کار آمدن این شورا درخواست کارنامه و گزارش کار دارند. از سوی دیگر با توجه به اینکه اتهام زنی های اعضای شورای جدید به جای کار کردن آنها پایانی ندارد انتظار می رود آنچه از فساد سابق شهری در دست دارند به نهادهای بازرسی ارسال کنند تا بعد از رسیدگی مردم در جریان مساله قرار بگیرند. بهتر است اعضای شورای پنجم این قضاوت را به نهادهای قانونی و به مردم بسپارند چرا که مردم بهترین قضات به شمار می روند و می دانند چه کسانی اهل خدمت و چه کسانی اهل فرافکنی هستند.

وی در پایان با بیان اینکه اگر قادر به رفع نیازهای مردم نیستید لطفا از صف اول مسوولیت پذیری خارج شوید ادامه داد: مردم هر روزه از خطوط مترو، با استفاده از خطوط بی آر تی که آنها را از شمال به جنوب و از غرب به شرق تهران می برد با استفاده از اتوبان ها و بزرگراه های مختلف از بانیان ساخت برج میلاد، پل طبعیت، باغ کتاب، نمایشگاه بین المللی آفتاب ، بوستانهای بزرگ شهر از دریاچه خلیج فارس و بسیاری از ساخت و سازهایی که برای آنها ساخته شده استفاده می کنند و می دانند چه کسانی دغدغه مردم را داشته و چه کسانی اهل بازی سیاسی و هیاهو سازی هستند! شاکری بیان داشت: مردم خادمین خود را خوب می شناسند و مسلما کارنامه مدیریت آقای دکتر قالیباف را با تیم قبلی و فعلی مقایسه می کنند و حتما خواهان پاسخگویی اعضای جدید شهری هستند که برای مردم چه کردید؟ انتظار می رود اعضای شورای پنجم و مدیریت شهری فعلی به جای اینکه دائم مسولیت مسائل و مشکلات شهر را به گردن گذشتگان بیاندازند از فرصت به دست آمده برای خدمت گزاری به مردم و بهینه کردن کارنامه خود استفاده کنند چرا که نظام جمهوری اسلامی این نعمت را برای مردم مهیا کرده که خواهان پاسخگویی مسوولین باشند بنابراین اگر اعضای شورا یا همه مسوولین که به جای پاسخگویی دنبال اتهام زنی و فرافکنی هستند کاری برای ارائه به مردم وحوصله خدمت گزاری ندارند لطفا در صف اول مسولیت ننشینند و به پشت نرده ها بروند تا مردم انتظاری از آنها نداشته باشند چرا که جا برای نخبگانی هست که قادر به انجام بهترین خدمات برای شهر و کشور هستند.