آخرین خبرها از برگزاری نمایشگاه الکامپ در تهران

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز شورای شهر تهران گفت: تذکرات زیادی داشتیم و در نهایت به مسائل مربوط به چند طرح یک فوریتی‌ و دو فوریتی‌ پرداختیم. یکی از آنها مربوط به حق بهره‌برداری از یکی از ساختمان‌های شهرداری تهران طی مدت 4 سال توسط شورای عالی استان‌ها بود و چند موضوع هم در مورد پلاک‌های ثبتی از نظر باغ بودن یا باغ نبودن مطرح و بررسی شد که 6 مورد باغ اعلام شد و یک مورد هم باغ شناخته نشد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در پایان جلسه به وضعیت آب و فاضلاب‌ شهر تهران پرداخته شد، گفت: آقای بختیاری رئیس آبفای‌ استان تهران گزارش خوبی را در خصوص وضعیت آب و فاضلاب ارائه داد و اعضای شورای شهر هم از این گزارش استقبال کردند تا مصرف آب کنترل شود، زیرا ما در مصرف آب بالای جدول قرار داریم ولی در ورود آب در پایین جدول قرار داریم و این نشان می‌دهد که ما باید در استان تهران آب مصرفی خود را بیشتر کنترل کنیم.

وی افزود: در نهایت در طرحی که به منظور تغییر در تعرفه‌ها مطرح کرده بودند بحث شد و کلیات‌ تغییر تعرفه‌ها تصویب شد، اما هنوز این طرح کامل نشده و در جلسه بعد پیشنهادات اعضا را هم خواهیم گرفت و وقتی این طرح کامل شد نتایج آن را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سئوالی در خصوص حق بهره‌برداری از یکی از ساختمان‌های شهرداری توسط شورای عالی استان‌ها طی مدت 4 سال گفت: این ملک 2 هزار متر زیربنا دارد و از آنجایی که شورای شهر موظف است به شورای عالی استان‌ها کمک‌ کند، حق بهره‌برداری از این ملک را به شورای عالی استان‌ها واگذار کرده است. چون شورای عالی استان‌ها همواره در تهران جلساتی‌ برگزار می‌کند و جای مناسبی ندارد، آقای الویر‌ی برای اختصاص مکانی مناسب از آقای افشانی درخواست کرد و آقای افشانی هم این موضوع را به مصوبه شورای شهر منوط کرده بود که امروز این کار انجام شد. اگر شورای عالی استان‌ها فعال شود، بسیاری از مشکلات شوراها هم حل خواهد شد.

هاشمی با اشاره به تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان‌ گفت: من فکر می‌کنم این قانون مشکلی برای آقای افشانی ایجاد نمی‌کند و از خبرنگاران هم می‌خواهم که مرتباً‌ این دغدغه‌ را مطرح نکنند.

وی با اشاره به یکی از زمین‌هایی که امروز به عنوان باغ شناخته نشد، گفت: در این مورد تصاویر و عکس‌ها و سوابق نشان می‌داد که این ملک باغ نیست ولی در کمیسیون ماده 7 به دلیل بارگذاری‌ از لحاظ تجهیزات شهری نظیر آموزش و پرورش، بهداشت و آتش نشانی این موضوع باید به صورت کلان بررسی‌ شود که چرا زمین‌های 30-70 ( 30 درصد بنا ) در گذشته برای فعالیت‌های غیر هفت‌گانه واگذار شده است.

هاشمی در ادامه به اخبار انتشار یافته در خصوص انتصابات فامیلی در شهرداری تهران واکنش نشان داد و گفت: همه این موارد مربوط به مدیریت شهری گذشته بوده و چون مدیریت قبلی با مدیران دارای سن بالا بوده، چنین اتفاقاتی هم رخ داده است و در برخی موارد هم افراد ابتدا انتصاب یافته‌اند و سپس با مدیر مربوطه فامیل شده‌اند.

آخرین خبرها از برگزاری نمایشگاه الکامپ در تهران

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سئوالی در خصوص علت برگزاری نمایشگاه الکامپ‌ در تهران علی رغم پر مخاطب بودن آن گفت: من نامه‌ای از آقای شریعتمداری‌ به رئیس جمهور را دیدم که در مورد وضعیت تولید داخل و مشکلات تولیدکنندگان داخلی بود و نظرش این بود که ما باید وضعیتی ایجاد کنیم که تولید داخلی دچار مشکل نشود. یکی از آن موارد ایجاد تسهیلات برای معرفی محصولات تولیدکنندگان‌ بود که راهش همین برگزاری نمایشگاه بود.

هاشمی تصریح کرد: نظر شریعتمداری‌ بر این بود که چون ما وارد تحریم شده‌ایم و بعضی از شرکت‌های خارجی از حضور در نمایشگاه خودداری‌ می‌کنند، پیش بینی می‌شود نمایشگاه‌ آنطور که تصور می‌شود پر مخاطب نشود؛ اما خبرنگاران باید سئوال کنند که ثبت نام شرکت‌هایی که می‌خواهند در نمایشگاه شرکت کنند به چه میزان است و آن وقت می‌توان متوجه شد که نمایشگاه‌ پرمخاطب هست یا خیر!

وی با تأکید بر اینکه ما اعتراض خود را کرده‌ایم اظهار کرد: من هنوز رئیس جمهور نشده‌ام و بیش از این کاری از دستم ساخته نیست. در گذشته به وسیله نامه و تماس تلفنی‌ خواستم که این نمایشگاه در تهران برگزار نشود و این گونه نمایشگاه‌ها باید در شهر آفتاب برگزار شوند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مسئول جلوگیری از برگزاری الکامپ‌ در تهران آقای روحانی، وزیر صنعت، وزیر کشور و سردار مهماندار رئیس پلیس راهور‌ هستند و ان شاءالله‌ تا چند سال دیگر من هم برای این کار در خدمتتان‌ خواهم بود.

آیا محسن هاشمی شهردار تهران می شود؟

هاشمی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا ابراز علاقمندی‌ پرویز فتاح رئیس کمیته امداد به شهردار شدن محسن هاشمی در صحن شورا نشان از آن دارد که خبری در این خصوص هست، گفت: هیچ خبری نیست و آقای فتاح هم به رسم صحبت مناسب برای صاحب خانه، این سخن را گفته است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر اینکه آیا پس از افشانی شما شهردار خواهید بود یا خیر، گفت: این موضوع معلوم نیست ولی آقای افشانی ان شاءالله‌ تا 3 سال دیگر شهردار است.

وی در پایان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در نهایت‌ محسن هاشمی شهردار می‌شود یا خیر گفت: این موضوع منتفی است و من بعید می‌دانم که این موضوع دوباره مطرح شود؛ زیرا خوشبختانه آقای افشانی با شدت‌ مناسبی که شورا انتظار دارد، در حال کار کردن است.

هاشمی در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی بر اینکه «آیا در صورت رأی گیری مجدد برای شهرداری تهران کاندید می‌شوید؟» از تایید یا تکذیب آن خودداری کرد و گفت: این موضوع یک سئوال انحرافی است.

وی با اشاره به اینکه چند نفر از نمایندگان مجلس تقاضای تحقیق و تفحص‌ از شهرداری را مطرح کرده‌اند گفت: این موضوع تاکنون از سوی شورای شهر مطرح نشده است و با ما هم هماهنگی نداشته‌اند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با تکذیب خرید و فروش پست‌های مدیریتی در شهرداری تهران گفت: طرح این موضوعات برای تخریبکشور است.

فرهنگ برج نشینی هنوز نهادینه‌ نشده است

هاشمی با اشاره به آتش سوزی برج پارامیس‌ و لزوم شناسایی ساختمان‌های ناایمن‌ گفت: ما در تهران یک مشکل اساسی با برج نشینی داریم زیرا فرهنگ برج نشینی هنوز نهادینه‌ نشده است. گاهی اوقات با برج‌ها همچون ساختمان‌های معمولی برخورد می‌شود و متأسفانه قبل از اینکه پایان کار ساختمانی صادر شود، شاهدیم که عده‌ای از افراد در آن ساکن می‌شوند. باید در این خصوص و خطرات ایمنی آن قوانین جدیدی را تصویب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نقشه ساختمان پارامیس‌ وسایل آتش نشانی دیده شده بود، گفت: متأسفانه هنگام اجرا این مسائل رعایت نشده و وقتی شهروندان ساکن می‌شوند، این مسائل خود را نشان می‌دهد. اگر مسئول پروژه پایان کار می‌گرفت، اجازه نمی‌دادند که کسی در این ساختمان ساکن شود.