درمان های خانگی درد مفاصل

گروه اجتماعی- آیا شما نیز به درد مفاصل دچار هستید؟ این دردها شدید هستند یا خفیف؟ بیماری های بسیاری نظیر استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، بورسیت و نقرس موجب درد مفاصل می شوند. صدماتی مانند رگ به رگ شدن و بالا و پایین رفتن زیاد از پله ها هم می توانند این دردها را تشدید کنند. درمان های مشترکی برای شدت های مختلف درد مفاصل وجود دارد.

به گزارش افکارنیوز، اگر شما نیز به آرتروز زانو مبتلا هستید بهتر است آن را بپوشانید. اینکار باعث کاهش التهاب و تورم در زانو می‌شود. در طول روز نیز استفاده از زانوبندهای مخصوص می‌تواند حمایت بیشتری برای مفاصل زانو فراهم کند و هنگام راه رفتن به شما کمک خواهد کرد. در این صورت درد کمتری خواهید داشت.

۱-درمان پوکی استخوان و درد مفاصل

با معجون زردچوبه، گزنه، رازیانه و پوست بیرونی تخم مرغ

بیماری پوکی استخوان به یکی از بزرگ ترین مشکلات جامعه امروزی تبدیل شده است، طوری که سالانه میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.برای درمان پوکی استخوان،گیاهانی چون زردچوبه، گزنه ، رازیانه و پوسته تخم مرغ ،خواص ضد درد مفاصل و پوکی استخوان دارد به طوری که جوشانده‌ این گیاهان برای پیشگیری از پوکی استخوان و درد مفاصل بسیار شفا دهنده است چرا که این دو بیماری در نتیجه‌ از بین رفتن املاح معدنی از بدن ایجاد می شود؛ البته اغلب در افراد بالای ۵۰ سال این بیماری بروز می یابد.

طرز تهیه :یک قاشق مرباخوری زردچوبه را به همراه دو قاشق گیاه گزنه و رازیانه (جمعا ۴ قاشق غداخوری )،به همراه یک قاشق مرباخوری پوست تخم مرغ در سه فنجان اب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید،سپس در زمان مصرف یک قاشق مربا خوری عسل اضافه کنید، نکته : مقدار معجون ذکر شده برای سه بار در روز صبح ،عصر و شب میباشد..یک هفته از این معجون استفاده کنید تا معجزه ان را ببینید..

۲-سنجد درمانگر قوی برای آرتروز و پوکی استخوان

میوه سنجد ، حاوی منابع قابل توجهی از املاح و عناصر هستند که مانع پوکی استخوان می‌شوند که از آن جمله می‌توان به عناصر روی، ‌مس، کروم و منیزیم اشاره کرد.میوه سنجد همچنین حاوی اسید فولیک فراوان و ویتامین c زیاد است. علاوه بر این، ‌این میوه حاوی ترکیبات گیاهی است که گیرنده‌های هورمونی را فعال می‌کند و بنابراین مانع از دست رفتن کلسیم مخصوصا در دوران میانسالی و یائسگی در خانم‌ها می شود. مصرف پودر سنجد به همراه شیرکم چرب که غنی از کلسیم است،‌ در جلوگیری از بروز و یا پیشرفت پوکی استخوان و آرتروز بسیار کمک کننده است. .

مقدار مصرف:هر روز صبح نیم ساعت قبل از ناشتا ۲ قاشق مرباخوری پودر سنجد (شامل پوست، گوشت و هسته) و پودر سویای بوداده ۱ قاشق مرباخوری با یک قاشق مرباخوری عسل، در یک لیوان شیر کم چرب مخلوط کرده میل کنید.این روش درمانی قوی برای پوکی استخوان و درد آرتروز میباشد،فقط پودر سنجد را از عطاری های مطمئن خریده و در یخچال نگهداری کنید.

توصیه مهم دیگر برای دوستانی که درد مفاصل دارند: حدود ۵۰ گرم سنجد درسته آسیاب شده و ۵۰گرم هسته تمبر هندی آسیاب شده رو پس از الک زدن با ۱۰۰ گرم عسل مخلوط کرده و بمدت دو هفته روزی یک قاشق مربا خوری میل کنند .انشاله معجزه این دوا رو میبینید

روشهای دیگر ..

یکی از آسان ترین درمان و سریع ترین راه تسکین زانودرد، مصرف تخم شنبلیله است. کمی تخم شنبلیله را که از شب قبل خیس کرده اید، به صورت ناشتا میل کنید.این گیاه درد مفصل را به سرعت بهبود می بخشد.

در طب چینی از هویج برای درمان درد مفصل استفاده می شود. به ۲ عدد هویج رنده شده، کمی آب و لیموی تازه اضافه و میل کنید. هویج برای سلامت رباط ها مفید و تسکین دهنده درد است.

نسخه های معجزه گر با روشهای مالیدنی برای کاهش دردهای مفصلی

ماساژ دادن آرام زانو با روغن های ذکر شده ، التهاب را کاهش می دهد و گردش خون را تقویت می کند.

۱-استفاده از روغن بادام تلخ و اسانس نعنا برای ماساژ دادن اندام‌هایی که دردناک است،معجزه میکند ،

۲- ۲ قاشق مرباخوری روغن خردل را با ۵ جبه سیر رنده شده کمی گرم کنید و به زانوها بمالید.

۳- ماساژ با روغن ولرم نارگیل، تسکین دهنده درد است و گردش خون را بهبود می بخشد.

۴-ماساژ با روغن زیتون، مفصل ها را نرم و منعطف می کند و درد زانو را تسکین می دهد. این روغن حاوی ماده ای به نام «الیوکانتل» است که درد در قسمت موثر را کاهش می دهد.

۵-دمنوش زنجبیل و زردچوبه با کمی عسل نیز به تسکین درد زانو کمک می کند.این دو گیاه خاصیت ضد التهابی دارد و درد مربوط به آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد. مصرف این دمنوش، روزی ۱ بار یک روز درمیان می تواند موثر واقع شود.طرز تهیه : ازگیاهان ذکر شده از هرکدام یک قاشق چایخوری درون اب جوش ریخته ۵ دقیقه دم کنید کمی که خنک شد با عسل نوش جان کنید .. تا درد زانوی شما کاهش یابد.

درد مفاصل را با زنجبیل درمان کنید

به عقیده ی محققان افرادی که از آرتروز یا پولی آرتریت روماتوئید رنج می برند و روزانه پودر زنجبیل میل می کنند درد و تورم کمتری در مفاصل خود احساس می کنند. توصیه می کنیم مقداری پودر زنجبیل به شیر یا چای خود اضافه کنید. می توانید از زنجبیل تازه برای تهیه ی غذاهایتان نیز استفاده کنید.درد مفاصل

زنجبیل یا زنجفیل به عنوان یک ادویه خوراکی در سراسر دنیا استفاده می شود و دارای فواید متعددی برای سلامت است که از آن جمله می توان به درمان بیماری های شایع نظیر سوءهاضمه، درد دوره عادت ماهانه، کاهش میزان کلسترول و همچنین پیشگیری از مشکلات جدی تری نظیر سرطان و محافظت در مقابل بیماری آلزایمر اشاره کرد.

طبق نتایج یک تحقیق جدید، زنجبیل می تواند به کاهش مواد شیمیایی التهاب زا تولید شده توسط بدن کمک کند. التهاب یکی از علل اصلی بیماری آرتروز است.

محققان همچنین دریافتند این ریشه گیاهی به بدن در تولید اسید سالیسیلیک نیز کمک می کند؛ اسید سالیسیلیک یک ترکیب طبیعی است که در داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) مورد استفاده برای درمان دارویی آرتروز نیز وجود دارد.اسید سالیسیلیک یکی از ترکیباتی است که به تسکین درد مفاصل کمک می کند.

به گفته محققان، زنجبیل می تواند فعالیت چندین ماده شیمیایی ایجادکننده التهاب مفاصل را کاهش دهد. زنجبیل یک داروی گیاهی با عوارض جانبی جزئی است. شایع ترین عوارض گزارش شده این گیاه ناراحتی معده و سوزش دهان بوده است.

طبق نتایج این مطالعه، افراد دارای مشکل مفاصل که مکمل زنجبیل و ایبوپروفن مصرف می کردند، در مقایسه با افرادی که قرص های دارونما مصرف کرده بودند، شاهد کاهش چشمگیر درد مفصل خود بودند.در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتروز وجود ندارد اما برخی داروها و مکمل ها می تواند به کاهش علائم کمک کنند.

در طب سنتی این اعتقاد وجود دارد که زنجبیل گرمی است و باعث گرم شدن بدن می شود؛ یعنی اینکه باعث می شود بدن گرمای بیشتری تولید کند. امکان دارد این مسئله نیز باعث بروز التهاب در دهان و مخاط شده و ایجاد سوزش یا خارش کند.