انتظارات مجلس از دولت / رای به وزرا نشانه چیست؟

گروه سیاسی- نمایندگان معتقدند که رای بالای مجلس به برخی وزرا و همچنین رای اعتماد به 16 وزیر از 17 وزیر پیشنهادی به مجلس، پیامهایی برای دولت دارد.

به گزارش افکارنیوز، امیر حاتمی وزیر دفاع با کسب 261 رای از 288 رای ماخوذه، بیشترین رای مجلس را به خود اختصاص داد.

خبرنگار افکار نیوز به سراغ نمایندگان رفت و از آنها در خصوص رای اعتماد مجلس به کابینه دوازدهم سوالاتی پرسید.

حوزه اقتصاد و دفاع اولویت  های مد نظر مجلس

سید حسین نقوی حسینی نماینده پاکدشت در مجلس با بیان اینکه رای مجلس به وزرای کابینه دوازدهم الویت های کاری را مشخص کرده، گفت: آرای بالای نمایندگان مجلس به برخی وزرا مشخص کرده که حوزه  دفاع، اقتصاد و گفتگو در حوزه سیاست خارجی از جمله اولویت های نمایندگان برای کابینه دوازدهم است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و ساست خارجی مجلس با بیان اینکه بالاترین رای مجلس به وزیر دفاع بود و این نشان می دهد که ایران از حوزه دفاع عدول نخواهد کرد، افزود: وقتی وزیر دفاع بالاترین رای مجلس را کسب کرد، بدان معناست که جمهوری اسلامی ایران پای دفاع ایستاده است.

نقوی حسینی رای بالای مجلس به وزرای اقتصاد و صعنت و معدن را نشانه ضرورت توجه ویژه دولت به مسائل اقتصادی دانست و گفت: همچنین رای بالای نمایندگان به ظریف وزیر امور خارجه نشانه این است که ایران خواهان حل مسائل از طریق گفتگو مسالمت آمیزر و حل مشکلات بین المللی با مذاکره است.

دولت قوانین مربوط به مسائل اقتصادی را اجرا نمی کند

محمدرضا پور ابراهیمی هم معتقد است که دولت باید نسبت به اجرای قوانین و مقررات  بخصوص قوانین مرتبط با مسائل اقتصادی دقیق عمل کند.

وی گفت: الان در خیلی از موارد ، قوانین مربوط به مسائل اقتصادی،  از سوی دولت یا اجرا نمی شود و یا ناقض اجرا می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: دولت باید در چارچوب ضوابط اقدام کند و قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه را دقیق اجرایی کند تا خروجی آن حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم باشد.

پور ابراهیمی تصریح کرد: بالاتر از حل مشکلات اقتصادی هیچ اولویتی قرار ندارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، بر حل مشکلات اقتصادی تاکید دارند، افزود: فضای عمومی جامعه هم این را می طلبد تا مسائل اقتصادی در اولویت قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه رای اعتمادی مجلس به دولت باید سرمایه ای باشد برای ایجاد تحولات اقتصادی، تصریح کرد: تمام هم و غم دولت باید برای حل مشکلات بخصوص مشکلات اقتصادی باشد.

پور ابراهیمی اضافه کرد: تعامل دولت جدید، با مجلس بیشتر خواهد بود و این تعامل برای حل مشکلات کمک خواهد کرد.

کنترل تورم در صدر کار دولت

عباس پاپی‌زاده نماینده دزفول هم معتقد است که موضوعات اقتصادی باید در اولویت کاری دولت قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: کنترل تورم، رفع رکود، اشتغال و حمایت از تولید باید در اولویت کاری مجلس و دولت باشد.

توجه به شاخص های اقتصادی برنامه ششم توسعه

سهراب گیلانی نماینده شوشتر و گتوند هم تاکید دارد که رای بالای مجلس به دولت نشان می دهد وزرا تعامل خوبی با مجلس داشتند و نمایندگان از وزرا می خواهند که در جهت تحقق برنامه ششم حرکت کنند.

وی افزود: اشتغال، تولید داخل و مسائل اقتصادی باید در اولیت کاری دولت باشد و حتی وزارت کارخه هم موظف شده تا بخش عمده ای از کارهای خود در راستای مسائل اقتصادی قرار دهد.

 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: دولت باید به شاخص های اقتصادی برنامه ششم توسعه توجه کند و با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در جهت تحقق اهداف برنامه گام بردارد.