تذکرات که دیروز نمایندگان به دولتی ها دادند

متن این تذکرات که اکبر رنجبرزاده در پایان جلسه دیروز مجلس قرائت کرد، به شرح زیر است:

ولی‌الله نانواکناری نماینده بابلسر به وزیر آموزش و پرورش: با توجه به پیگیری مکرر و بازدید رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، مدرسه شهید علیجان نژاد شهرستان بابلسر هر آن در حال آوار شدن است اقدام جدی صورت نگرفته است.

کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر بهداشت و درمان: عدم استفاده اورژانس از امکانات موجود برای کمک به مردمی که گرفتار در برف شده‌اند و به وزیر کشور: نیروی انتظامی در خدمات دهی به مردم در بحران برف ضعیف عملکرد داشت.

ناصری نژاد نماینده شادگان به اتفاق ۱۱ نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور: علت عدم توجه به وضعیت رودخانه کارون و تخلیه پساب‌ها و فاضلاب ها به آن چیست.

فرهنگی نماینده تبریز به اتفاق قاضی‌پور، رنجبرزاده و حاجی دلیگانی به رئیس‌جمهور، وزیر راه و وزیر کشور: ضرورت بررسی اقدامات دستگاه‌های مسئول و کوتاهی دستگاه‌های راهداری، شهرداری و فرمانداری تهران در مدیریت راه‌های وصولی به تهران در روزهای هفتم، هشتم و نهم بهمن ماه باعث آسیب‌های زیادی به مردم در مسیرهای یاد شده، شده است.

سالک نماینده اصفهان به وزیر کشور: پس از ۲۰ سال پیرامون بخش تقسیمات کشوری با عنایت به رشد شاخصه‌ها از قبیل رشد نرخ جمعیت، گسترش شهرها، جلوگیری از مهاجرت هرچه سریعتر با صدور دستور و مصوبه ارتقای شهرهای شرق اصفهان به شهرستان و ایجاد فرمانداری اقدام جدی صورت گیرد.

فرهنگی نماینده تبریز به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ضرورت اجتناب از جمع‌آوری تلفن‌های ثابت در اماکنی که در حال احداث بنا می باشند.

کوچکی نژاد نماینده رشت به رئیس‌جمهور: هلال احمر در برف چند روز اخیر بسیار ضعیف عمل کرد و به وزیر راه و شهرسازی: کنترل بحران برف در جاده‌های کشور بسیار ضعیف عمل شده است.

امیرآبادی نماینده قم به وزیر راه و شهرسازی: ضعف عملکردی راهداری استان تهران در پیشگیری از یخ زدگی اتوبان تهران- قم و جاده قدیم تهران قم.

ساداتی نژاد نماینده کاشان به وزیر راه و شهرسازی: دلیل عدم مدیریت صحیح در ساماندهی تهران در برف اخیر چیست؟ دلیل عدم مدیریت صحیح در بحران برف اخیر در راه‌های متصل به تهران توسط سازمان راهداری چیست؟

صادقی نماینده تهران به وزیر راه و شهرسازی: چرا در شرایط بد آب و هوایی و اختلال در سیستم هواپیمایی کشور به جای تلاش برای کاهش مشکلات مردم امکانات هواپیمایی را چند دلال چارتر کننده در اختیار گرفتند و قیمت بلیط‌ها را چند برابر کردند؟

محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: اشکالات اساسی در متن آیین‌نامه به میزان تسهیلات توسعه پایدار روستایی کاملا این تسهیلات را بدون اثر نموده است.

رضایی نماینده خمین به وزیر راه و شهرسازی: علت بی‌تفاوتی آن وزارت خانه در برابر عملکرد سازمان نظام مهندسی چیست؟ چرا کنترل نظارت نمی‌شود.

حاجی نماینده شاهین‌شهر به وزیر تحقیقات و فناوری اطلاعات: جای تاسف است که حدود هشت ماه حقوق خانواده یکی از شهدای جهاددانشگاهی پرداخت نشده است.

رحیمی نماینده تربت جام به وزیر راه و شهرسازی: فعالیت ضعیف اداره راه خراسان رضوی در ارائه خدمات به مردم. اکثر جاده‌های نیمه کاره همانطور رها شده و سال‌ها است جاده‌های مهم در بخش صالح‌آباد دهستان موسی‌آباد تکمیل نشده است.

محمودزاده نماینده مهاباد و مرادی به وزیر امور خارجه: چرا وزارت خارجه نسبت به جنایات ترکیه در حمله به کشور و مردم سوریه و عفرین سکوت کرده است؟

حاجی نماینده شاهین‌شهر به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: علت عدم پرداخت کمک هزینه بلاعوض ماهانه به دانشجویان دکتری وزارت علوم در راستای اجرای نقشه جامع علمی کشور چیست؟ به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تسریع در تهیه و ارائه سند ملی کار شایسته مستند به بند ز ماده ۴ قانون برنامه ششم توسعه، یک کارافتاده چگونه با حقوق ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان زندگی کند؟ به وزیر آموزش و پرورش: بخشنامه ممنوعیت ملاقات دانش آموزان از جانبازان دفاع مقدس و بازدید از گلزار شهدا با چه اهداف پشت پرده‌ای در وزارتخانه شما صادر می گردد؟

عثمانی نماینده بوکان به وزیر امور خارجه: لزوم استفاده از ابزارهای سیاسی و دیپلماسی در دفاع از مردم کرد در سوریه. لزوم پاسخ به اظهارات نادرست سفیر ترکیه در ایران

امیرآبادی نماینده قم به وزیر راه و شهرسازی: تقدیر و تشکر از کارکنان راه‌آهن جمهوری اسلامی در جابجایی مسافرین در ایام بارندگی برف.

منصوری نماینده ساوه به وزیر راه و شهرسازی: سهل‌انگاری مسئولان راهداری استان تهران که موجب شده راه تهران به ساوه از طریق بزرگراه و جاده قدیم بسته بماند و هنوز باز نشده است.

کرمپور نماینده فیروزآباد به اتفاق ۱۲ نفر از نمایندگان به وزیر نفت: ۶۰ درصد قیر وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۶ توسط وزارت نفت و پالایشگاه‌ها بلوکه شده است.

فتحی نماینده تهران به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت کاهش قیمت بلیط‌های هواپیمایی در مسیرهای داخلی و قطع دست دلالان چارتر کننده و سودجویان. به وزیر کشور: تاکید بر نظارت سازمان تاکسیرانی بر حمل و نقل مسافران توسط تاکسی‌ها در روزهای برفی و بارانی و ضرورت برخورد با متخلفین. به وزیر دادگستری: ضرورت برخورد سازمان تعزیرات حکومتی با متخلفینی که باعث افزایش قیمت بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی شده‌اند.

چنارانی نماینده نیشابور به وزیر راه و شهرسازی: چه میزان از هزینه بلیط مسافران برای تسهیلات و خدمات مسافران هزینه می شود، نبودن پزشک و تیم کمکی و نبودن هیچ دارویی در قطار در مواقع بحرانی بازی با جان مردم نیست؟ به وزیر کشور: خداروشکر مدیریت بحران را فهمیدیم. شما مدیریت را بحران زده فرمودید. به وزیر بهداشت و درمان: شاخص بهره‌برداری از تخت در شهرستان نیشابور نصف شاخص کشوری می باشد. بیایید از اختیارات سهم خودتان نگاهی ویژه به این شهرستان داشته باشید. به وزیر ارتباطات: در خصوص تعیین تکلیف کارگزاران مخابرات روستایی ایران و جلوگیری از تضعیف حقوق این عزیزان.

مسعودی نماینده نیریز به وزیر نفت: وزیر نفت نسبت به پیدا کردن جنازه‌های مفقودی حادثه آتش‌سوزی مخزن قیر بندرعباس و بررسی علت حادثه اقدام عاجلانه انجام دهید.

مرادی نماینده مریوان به وزیر راه و شهرسازی: بی‌تدبیری رئیس سازمان راهدای و حمل و نقل بر خدمات ناقص بارش چند روز پیش.

افضلی نماینده نهبندان به وزیر اقتصاد و دارایی: عدم حضور رئیس و کارمندان در صندوق کارآفرینی امید در شهرستان نهبندان و عدم پاسخگویی به ارباب رجوع.

محمودزاده به اتفاق مرادی به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: علیرغم قول مساعد رئیس‌جمهور به چه دلیل اصل ۱۵ قانون اساسی در تدریس زبان اقوام در دانشگاه‌ها اجرایی نمی شود. به وزیر نیرو: دلیل عدم اجرای قانون معافیت بهای برق مصرفی خانه‌های عالم روستایی در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی چیست.

تجری نماینده قصرشیرین به وزیر نفت: علت عدم تامین نفت برای زلزله‌زدگان و سرمای شدید در این ایام چیست؟هرچه سریعتر پیگیری نمایید.

طباطبایی نماینده اردستان به وزیر راه و شهرسازی: دلیل بی‌توجهی به آزادسازی معابر بسته شدن در برف اخیر چیست؟

کیانپور نماینده دورود و فرهنگی نماینده تبریز به رئیس‌جمهور، وزیر کشور و وزیر اقتصاد: ضرورت بازسازی سریع آثار اعتراض‌های اخیر از شهر دورود و زدودن آثار تخریب‌های انجام شده.

سعیدی نماینده تبریز به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم تدبیر وزارت راه و شهرسازی علیرغم هشدارهای سازمان هواشناسی بر رفع مشکلات مردم در مسیر تبریز و زنجان و همچنین فرودگاه مهرآباد.

بختیار نماینده گلپایگان به وزیر راه و شهرسازی: عدم مدیریت مناسب در خطوط ریلی برخی جاده‌های کشور در برف اخیر. به وزیر علوم و تحقیقات: عدم ارتقای دانشکده فنی مهندسی گلپایگان

عبداللهی نماینده اهر و سریس به وزیر راه و شهرسازی: چرا اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان شرقی در نگهداری، لکه گیری و برف روبی راه‌های روستایی ضعیف عمل کرده است.