برخی کشورها اراده‌ای برای مقابله با آمریکا ندارند

محمدحسین فرهنگی در خصوص تحریم‌های ضدایرانی که آمریکا علیه ایران وضع کرده است، اظهار داشت: آمریکا نمی‌تواند در حوزه صادرات گاز ایران مانعی را ایجاد کند، زیرا گاز از طریق لوله‌کشی صادر می‌شود و آمریکا امکانی برای جلوگیری از صادرات گاز ایران را در اختیار ندارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نفت و میعانات گازی با کشتی حمل می‌شوند، بیان کرد: با توجه به اینکه امکان انتخاب جایگزینی برای ایران در دنیا وجود ندارد، لذا برخی کشورها امکان این را ندارند که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت کنند، لذا آمریکا برای اینکه مطمئن بود این تحریم‌ها در مورد برخی کشورها قابل اجرا نیست، نسبت به برخی کشورها تجدید نظر کرده و اعلام کرده که الزامی به تبعیت از تحریم‌های ضدایرانی ندارند.

وی افزود: جهان کنونی، جهانی نیست که یک کشور بتواند، علیه کشور دیگری همه راه‌ها را ببندد، هرچند انتظار ما از دولت‌ها این نبود که تا همین اندازه نیز تحت تاثیر آمریکا قرار گیرند.

دنیا نباید از زیاده‌خواهی‌های آمریکا تبعیت کند

فرهنگی ادامه داد: آمریکا عضوی از اعضای سازمان ملل متحد است، زیاده خواهی‌هایی که انجام می‌دهند نباید مورد استقبال دولت‌ها و کشورهای دیگر قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده برگ برنده آمریکایی‌ها در تحریم ایران اعمال فشارهایی است که سایر دولت‌های جهان به ایران وارد می‌کنند، گفت: اگر واکنش منفی جهانی به تحریم‌های ایرانی وجود داشته باشد آمریکایی‌ها به شدت آسیب می‌بینند و بسیاری از امتیازات خود را در جهان از دست می‌دهند، همچنین در داخل آمریکا نیز مشکلات فراوانی ایجاد می‌شود.

متاسفانه در برخی کشورها اراده‌ای برای مقابله با آمریکا وجود ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر کشورهای جهان از آمریکا تبعیت نکنند، اقتصاد آمریکا در جهان شکست می‌خورد، اما متاسفانه چنین اراده‌ای در برخی کشورها نیست و مشکلاتی را برای ما نیز ایجاد می‌کند.

وی افزود: اگر بتوانیم برای مقابله با هر موضوعی تدابیر لازم خود را داشته باشیم، طبیعتا می‌توانیم در زمینه مقاومت برابر تحریم‌های ضدایرانی موفق شویم.

عرضه نفت در بورس می‌تواند تحریم‌های ضد ایرانی را لوث کند

فرهنگی اظهار داشت: عرضه نفت در بورس نیز کار مناسبی بود که وزارت نفت از این ابزار نیز بهره جست و این کار نیز می‌تواند برای کشور در زمان تحریم‌ها مفید باشد، پیش بینی این است که تحریم‌های ضد ایرانی به تدریج لوث شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در خصوص همکاری‌های ایران و اروپا، گفت: اروپا باید به لوازم تعهدی که با ایران داشته پایبند باشد، گذر زمان نشان می‌دهد که آیا اروپا قابل اتکا است یا خیر؟.