احتمال جنگ ایران و آمریکا؟

جنگ ایران و آمریکا کلید وارژه ای است که برخی از نیروهای لیبرال در داخل با بیان آن سعی دارند به تهدید های ترامپ علیه ملت ایران را جدب نشان دهند.

به گزارش افکارنیوز، درباره اینکه آیا میان ایران و آمریکا جنگی رخ داده خواهد شد باید به نکاتی توجه کرد.

اول اینکه آمریکایی ها این روزها منزوی تر از همیشه در عرصه جهانی و حتی میان متحدین خود روبرو هستند، در ماجرای مکانیسم ماشه که در برجام آمده آمریکایی ها و ترامپ سعی کردند تحریم ها علیه ایران را عملیاتی کنند که با مخالفت سازمان ملل و تروئیکای اروپا مواجه شدند.

حتی امروز اروپایی ها در بیانیه ای اعلام کردند که  تروئیکای اروپایی به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که به موجب آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت، متعهد می‌مانند. ما بی‌وقفه برای حفظ توافق هسته‌ای ایران تلاش کرده‌ایم و همچنان به این امر متعهد می‌مانیم. 

به همین دلیل آمریکا هیچ نوع اجماع جهانی علیه ایران ندارد که بخواهد با فشار بیشتر به فکر جنگ با ایران باشد.

نکته دوم اینکه امروز آمریکا در مسائل داخلی خود نیز با مشکلات زیادی روبرو است، تبعیض نژادی در مقابل سیاه پوستان و بحران کرونا باعث به وجود آمدن هرج و مرج در آمریکا شده و آمریکا اصلا وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد به همین دلیل احتمال هر نوع جنگی منتفی است.

اما اینکه برخی ها خیال خام دارند که جو بایدن رئیس جمهور شود رابطه آمریکا و ایران بهبود پیدا می کند به طنز شبیه است. تفاوتی میان ترامپ و جو بایدن وجود ندارد و مطمئنا هر کدام از این دو نفر رئیس جمهور آمریکا شوند سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران ادامه خواهد داشت.

نکته سوم نیز اینکه پس از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و حمله ایران به پایگاه آمریکا در عین الاسد این موضوع را به خوبی به جهان نشان داد که ایران توان نظامی کامل و قوی دارد و آمریکایی ها مطمئنا به این موضوع واقف هستند و پس از آن حمله ایران قادر به پاسخ دادن نبودند.

تغییر رئیس جمهور آمریکا تاثیری بر مقابله با ایران ندارد

احمد راستینه از نمایندگان مجلس نیز در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به یاداشت جو بایدن، نامزد دمکرات انتخابات آمریکا درباره ایران گفت: سیاست‌های ایالات متحده برگرفته از تغییر روسای جمهوری آمریکا نیست، بلکه سیاست‌های کاخ سفید مبتنی بر یک اتاق فکری برای توسعه سلطه طلبی و سلطه‌گری آنها طراحی شده است.

وی در ادامه افزود: هیچگونه اختلافی میان رفتارها و راهبردها دمکرات‌ها و جمهوریخواهان وجود ندارد و اختلاف فقط در سیاست‌های اعلامی و اعمالی آنهاست و تفاوت آن نیز این بوده که سیاست‌های اعمالی هر 2 طیف جمهوریخواه و دمکرات‌ها یکی بوده، اما سیاست‌های اعلامی آنها متفاوت است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس به تصورات برخی از جریانات داخل کشور در رابطه با پیروزی جو بایدن اشاره و تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای در داخل متصور می‌شوند که اگر فلان شخص یا بهمان فرد رئیس‌جمهور آمریکا شود راهبردش در قبال با ایران تغییر خواهد کرد، اما تاریخ سیاست آمریکا نشان می‌دهد که آنها از یک خط فکری مشخصی در توسعه سلطه و سیاست‌های استعماری خود بهره برده‌اند.

این نماینده مردم در ادامه افزود: برای جمهوری اسلامی هیچ اهمیتی ندارد که چه شخصی رئیس‌جمهور آمریکا شود؛ چرا که  ترامپ و بایدن با کشورهای ضد امریالیسم به ویژه انقلاب اسلامی مشکل دارند؛ زیرا جمهوری اسلامی توانسته آمریکا را در منطقه خاورمیانه با حمایت‌هایی از جبهه مقاومت به شدت زمین‌گیرکند و سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا برای تشکیل خاورمیانه جدید تا هژمونی رژیم صهیونیستی را با شکست مواجه کند.