اظهارات کارگردان خون خدا درباره برخورد سلبریتی‌ها

سیاوش حقیقی تهیه‌کننده فیلم «خون خدا» از مشکلات ساخت فیلم مذهبی می‌گوید، وی معتقد است هنوز دین را به‌درستی در سطح جامعه تسری نداده‌ایم.

نشست خبری فیلم «خون خدا» با حضور عوامل فیلم در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

در ابتدای نشست مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان فیلم درباره دلایل ساخت این سوژه توضیح داد: روزگار امروز باعث شد من به سراغ این سوژه بروم من همواره به دنبال روایت‌های نو از زندگی هستم و اینبار هم تلاش کردم همین کار را بکنم، در ساخت فیلمهایم هم سعی می‌کنم خودم باشم و تقلید نکنم.

در ادامه سیاوش حقیقی تهیه کننده فیلم گفت: وقتی نام، اما حسین برای ساخت این فیلم به میان آمد اعلام آمادگی کردم. فارابی هم برای ساخت ۲۰۰ میلیون به ما کمک کرد.

کارگردان فیلم درباره استقبال از خون خدا تصریح کرد: به نظرم مخاطبی که بخواهد کار متفاوت ببیند از این فیلم استقبال می‌کند. حال در اکران یا هنر و تجربه فرقی نمی‌کند.

حقیقی هم در اینباره توضیح داد: با چند دفتر پخش صحبت کردیم و برای اکران و پخش فیلم اعلام آمادگی کردند. اما علاقه شخصی من این است که فیلم برای ایام محرم اکران شود. ما در فیلم بازیگر چهره نداشتیم هر چند که خیلی‌ها فکر می‌کنند برای فروش گیشه باید بازیگر چهره داشت. اما ما از بهترین‌های سینما و تئاتر استفاده کردیم.

عباس میرزایی گفت: قبل از انزوا میخواخستم این فیلم را بسازم، چون دغدغه من است. در واقع دغدغه من آدم‌هایی هستند که جایگاه اجتماعی خود را از دست داده اند در صورتی که اگر با آ. ها درست برخورد شود به زندگی عادی برمیگردند.

وی درباره نحوه ساخت فیلم ادامه داد: ساعت کاری ما در روز بسیار بالا بود، اما خسته نمی‌شدیم. در کل ۲۵ روز فیلمبرداری داشتیم و تلاش کردیم که کار به جشنواره برسد.

کارگردان خون خدا با اشاره به وجوهات ماورایی فیلم گفت: زندگی ما خود یک معجزه است. من دوست دارم نام سیدالشهدا را بیاورم و چرا فکر می‌کنیم نباید به یک کارتن خواب نظر بشود. همیشه در ذهنم می‌پرسم آیا پول شخصیت و هویت می‌اورد؟

رضا اخلاقی راد بازیگر نقش اصلی کار هم درباره حضورش در فیلم گفت: هر نقشی سختی‌های خود را دارد من در این فیلم شرایط ویژه‌ای داشتم، اما تجربه مشابه را دارم همچنین برای درک بهتر نقش به سراغ کارتن خواب‌ها رفتم. از یک کارتن خواب نخبه گرفته تا یک کارتنخواب کارخانه دار.

حقیقی گفت: سال‌ها خرافه را به جای فیلم مذهبی رواج دادیم که غلط است. معجزه واقعی است، چون به چشم دیدم. من در یک زمان در حرم امام رضا کار کردم و این مسائل را دیده ام، اما نمیشه بیان کرد. متاسفم که باید بگویم در تسری دین در جامعه درست عمل نکردیم.

مدیر فیلمبردار فیلم هم در واکنش به برخی انتقادات نسبت به نحوه فیلمبرداری گفت: من تمام تلاشم را کردم که دیدگاه ذهنی کارگردان را به تصویر تبدیل کنم.

کارگردان درباره انتخاب بازیگر فیلم گفت: او به شدت بازیگر خوبی است و باید با او کار کرد تا فهمیدش. متاسفانه مانند بسیار با رضا اخلاقی راد شاید آن چهره‌ای که دوست دارید روی بیلبورد‌های شهری نباید، اما یک بازیگر بین‌المللی است. کارگردانان بزرگ دنیا هم از ایشان تقدیر و تشکر کردند و ازش تشکر کردند او جایزه بهترین بازیگری یکی از فستیوال‌های بین المللی گرفته است.

کارگردان خون خدا درباره استفاده از سلبریتی‌ها در فیلم تصریح کرد: من به خیلی از سلبریتی‌ها زنگ زدم برای حضور در فیلم و قبل از خواندن فیلم رد می‌کردند و حتی ما فحش شنیدیم برای این کار.

بازیگر فیلم گفت: من بی محبتی زیادی دیدم و چرا چیزی به نام عشق بین آدم‌ها نیست و دردناک بود که در یک جامعه متناقض زندگی می‌کنیم. رسالتی بر دوش بود که این نقش را بازی می‌کنم همین که یک تلنگر به مخاطب بزنیم برام کافی است.