راهکارهایی جالب برای آب کردن شکم در 6 هفته

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد جامعه این روز ها با آن مواجه هستند، تجمع چربی در اطراف شکم است که برای از بین بردن این چربی های دچار مشکل هستند. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد برای از میان رفتن آن راه های مختلفی را انتخاب کنند .

 
متاسفانه بسیاری از این راه ها بسیار خطرناک است و عوارض جانبی را نیز به همراه دارد. برای انتخاب بهترین راه یک برنامه شش هفته ای تمرینی و تغذیه ای که دکتر احمد باقری مقدم ، متخصص طب ورزش و رئیس آکادمی تخصصی پزشکی ورزشی اصفهان برای آب کردن چربی های شکم و کم کردن کیلوهای اضافی بدن ارائه کرده را مورد بررسی قرار داده ایم.

 

ورزش های هوازی:

 

 ورزش های هوازی اثرات بسیار مفیدی در سلامت قلب و عروق دارند و همچنین باعث  از بین بردن چربی های بدن می شوند. ما در این برنامه ۶ هفته ای بیشتر نیازمند اثرات چربی سوزی آنها هستیم، در این ۶ هفته کافی است  حداقل هفته ای ۵ روز به مدت یک ساعت ورزش های هوازی انجام دهید. اگر در ابتدای کار روزی یک ساعت  دشوار است از روزی ۱۵ دقیقه شروع کنید و هر یک تا دو روز یکبار مقدار آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه افزایش  دهید تا به روزی یک ساعت برسید.از تمام ورزش های هوازی به منظور چربی سوزی در این برنامه ۶ هفته ای می توان استفاده کرد، اما ورزش هایی که کارایی  بهتری برای چربی سوزی  دارد عبارتند از : پیاده روی خیلی تند، دویدن آرام، تردمیل و دوچرخه ثابت و  الپتیکال.

تمرینات شکم 

هدف این است که  عضلات شکم فرم بگیرند و چربی ها هم از میان بروند . بنابراین وقتی چربی های شکم  توسط رژیم غذایی وبرنامه  ورزشی هوازی از میان رفتند . عضلات زیر آنها فرم یافته و زیبا می شوند و این همان  چیزی است که به نام عضلات ۶ تکه ای شکم نامیده می شود. پس برای شکل گرفتن  و زیبا کردن عضلات شکم هفته ای ۴ نوبت و در هر نوبت تمرینات زیر را انجام دهید :

 

-بالا آوردن پاها در حالت خوابیده :

در حالت خوابیده به پشت پاهایتان را به صورت مستقیم بالا بیاورید تا حدی که  استخوان باسن از زمین بلند شود. سپس به آرامی پاها را به موقعیت اول برگردانید. این حرکت را نیز هر جلسه سه نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ تکرار انجام دهید.

 

-حرکت ورزشی دراز و نشست :

حرکت دراز و نشست انواع و اقسام مختلفی دارد که باتوجه به آمادگی فرد و همچنین تاثیری که روی نواحی مختلف شکم دارد، می توان حرکت مورد نظر خود را با مشورت یک مربی  انتخاب کنید و در هر جلسه ۳ نوبت و در هر نوبت حداقل ۲۰ تکرار انجام دهید.

 

-حرکت ورزشی پا دوچرخه :

روی زمین دراز بکشید، دست ها پشت سر، زانو خم و ساق موازی با سطح زمین باشد. سپس حرکاتی شبیه به دوچرخه سواری را در هوا با پاها انجام دهید. این حرکت را نیز هر جلسه ۳ نوبت و هر نوبت ۳ دقیقه انجام دهید.             

تغذیه مناسب

سرخ کردنی و روغن را به مدت ۶ هفته فراموش کنید و از هر نوع مواد قندی مصنوعی مثل آب نبات، قند و شکلات پرهیز کنید. همچنین مصرف مواد نشاسته ای مثل نان، برنج، سیب زمینی و… را در حد توان به حداقل  رسانده و مصرف آب را به حداکثر برسانید و تلاش کنید در هنگام گرسنگی از میوه و سبزیجات استفاده کنید .

 
 خواب کافی:

داشتن خواب خوب شبانه در تنظیم وزن بسیار موثر است. افرادی که ۶ تا ۷ ساعت خواب خوب شبانه دارند، کمتر از دیگران چربی احشایی ذخیره می کنند.

کاهش استرس و حفظ آرامش:

فردی که دچار استرس شدید است، کنترلی روی سلامت غذا و حجم آن ندارد. باوجود این که در دنیای امروز استرس امری انکارناپذیر است، اما بهتر است سعی کنید تا استرس را از خود دور کنید.