انرژی‌های منفی را چطور دور کنیم؟

انرژی، نیرویی خارق العاده است که ما را احاطه کرده و وای به روزی که این نیرو سیاه و یا منفی شود، آن زمان است که گویی دور و اطرافتان یک هاله‌ای سیاه پدیدار گشته و نمی‌گذارد به‌خوبی نفس بکشید، اما چطور می‌توانیم از این هاله سیاه بیرون آمده و یا آن را از بین ببریم؟

انرژی منفی چیست؟

انرژی منفی مفهومی است که در فیزیک برای توضیح ماهیت برخی از میدان‌ها، از جمله میدان گرانشی و تعدادی از اثر‌های میدان کوانتومی استفاده شده‌است.

 

در تئوری‌های بیشتر نظری (تخیلی)، انرژی منفی درگیر تئوری کرم‌چاله‌ها می‌شود که به موجب آن سفر در زمان و حرکت سریعتر از نور را برای سفر فضایی امکان‌پذیر می‌کند.

 

چگونه انرژی منفی را از خود دور کنیم؟

زمانی که افراد با هرگونه مشکلی مواجه می‌شده و یا شکست می‌خورند، سرزنش، احساس گناه، تأسف‌خوردن و اضطراب مقداری انرژی منفی تولید می‌کند.

تعریف انرژی منفی با اصطلاحات علمی سخت است اما مسلما هر کسی آن را تجربه کرده است. این بدان مفهوم نیست که آن‌ها منفی یا بد هستند بلکه به این معناست که آن‌ها با منبع درونی انرژی مثبت‌شان قطع رابطه کرده‌اند! شاید شما تجربه رفتن به جایی یا بودن با افرادی را دارید که باعث می‌شوند احساس بدی پیدا کنید؛ احتمالا احساس خستگی کنید.

 

گرچه سخت است علت دقیق ناراحتی‌تان را معلوم کنید، اما به هر حال آن را احساس می‌کنید. در عوض امکان دارد در کنار بعضی افراد خودبه‌خود احساس آرامش و بهتربودن کنید.

این تجربیات اتفاقی نیست بلکه نتیجه تبادل مشخص انرژی است. وقتی شخصی میزان انرژی کمی دارد، تنها حضور با فرد دارای انرژی زیاد به او نیرو می‌دهد، در عین حال از انرژی خود آن شخص اندکی کاسته می‌شود. انتقال انرژی از شخصی به شخص دیگر موجب برقراری تعادل و توازن می‌شود.

بطور مثال؛ اگر شما احساس خوبی دارید و با کسی که احساس بدی دارد ارتباط برقرار می‌کنید، پس از مدتی آن فرد احساسی بهتر پیدا می‌کند و احساس خوب شما کمتر خواهد شد. ممکن است این تغییر را خود احساس نکنید اما طی چند ساعت یا چند روز متوجه می‌شوید که احساس خوبی ندارید.

درک این تشابه به توضیح تبادل انرژی مثبت و منفی که همیشه در جریان است، بیشتر کمک می‌کند.

 

وقتی منفی‌بافی می‌کنیم چه اتفاقی می‌افتد

هرچه بیشتر منفی‌بافی می‌کنیم و راهی برای رهاساختن آن نمی‌یابیم انرژی خود را راکد نگه می‌داریم. وقتی درگیر منفی‌بافی می‌شویم ممکن است سعی کنیم اعتماد و اطمینان داشته باشیم، اما وقتی دست به کاری خطیر می‌زنیم، همچنان دستخوش اضطراب و سردرگمی می‌شویم؛ بدین‌ترتیب اعتمادبه‌نفس ما زائل شده است. ما آرزوی درونی‌مان را برای فعالیت بیشتر و پیشرفت‌کردن احساس می‌کنیم، اما متوجه می‌شویم عقب نگه داشته شده‌ایم.

زمانی که درگیر منفی‌بافی می‌شویم، شاید دلمان بخواهد شاد باشیم، اما احساس می‌کنیم با افسردگی و تأسف‌خوردن برای خود، بیشتر در خود غرق می‌شویم. لذت ما کم می‌شود و احساس می‌کنیم میل درونی‌مان شادبودن است، اما آن را نمی‌یابیم. این فرایند در افرادی با حساسیت کمتر که از کمبود‌های خود بی‌اطلاع هستند، متفاوت است. آن‌ها تاحدودی شاد هستند اما این افراد از دیرباز مفهوم لذت‌بردن‌های واقعی را از بین برده‌اند.

 

فراموش نکنیم وقتی منفی‌بافی می‌کنیم ممکن است بخواهیم نسبت به خودمان احساس خوبی داشته باشیم، ولی هنوز گرفتار احساس گناه و بی‌ارزشی هستیم. ما نمی‌توانیم خلوص، معصومیت و خوبی را که حاصل آن است احساس کنیم.

ما به خاطر اشتباهات گذشته‌مان احساس تباهی و بیهودگی می‌کنیم و نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم. در نتیجه احساس می‌کنیم در قبال دیگران مسئول هستیم. اگر هنگام کودکی برای اشتباهاتمان تنبیه می‌شدیم ممکن است خودمان نیز مجازات‌کردنمان را ادامه دهیم.

روح‌های حساس، منفی‌گرایی دیگران را به درون خود می‌کشند زیرا آن‌ها بیشتر در معرض خطر هستند. منفی‌گرایی که آن‌ها احساس می‌کنند ترکیبی از منفی‌بافی‌های خودشان همراه با منفی‌بافی‌های دیگران است. آن‌ها مانند اسفنج به هر جا که می‌روند منفی‌بودن و احساسات منفی دیگران را به درون خود می‌کشند.

اما چیزی که به دیگران اجازه می‌دهد حساسیتی کمتر داشته باشند توانایی فرونشاندن احساسات است؛ برخی افراد هنگام عصبانیت نیاز ندارند احساسات‌شان را مورد بررسی قرار دهند تا به احساس بهتری برسند. این افراد فقط می‌خواهند احساسات‌شان را انکار کنند یا نپذیرند و سرانجام به راه خودشان بروند. این روش برای افرادی که حساسیت کمتری دارند مفید است، ولی برای کسانی که حساس‌ترند نمی‌تواند مفید واقع شود.

در واقع افراد، منفی‌گرایی خود را سرکوب می‌کنند، آن‌ها نه‌تنها این احساسشان را به دیگران منتقل می‌کنند بلکه منفی‌گرایی کمتری را از جهان جذب می‌کنند.

 

تبادل انرژی

افراد حساس کسانی هستند که انرژی منفی بیشتری جذب می‌کنند. مگر اینکه خودشان از حساسیت‌شان به نوعی کم کنند. این افراد بسیار تأثیرپذیر هستند و اغلب زود مریض می‌شوند و نسبت به خودشان احساس منفی دارند.

در واقع بیش از حد خوردن یکی از راه‌های کم‌کردن حساسیتمان یا زائل‌ کردن احساساتمان است. وقتی افراد گرفتار هر یک از موانع موفقیت شخصی هستند، اغلب با انرژی مثبت خود واقعی شان قطع ارتباط می‌کنند و به جای آن انرژی منفی به بیرون می‌فرستند.

 

بعضی‌ها به دلیل نوع زندگی‌شان، دوستانشان و طرز فکرشان، انرژی منفی منتشر می‌کنند. این افراد ممکن است در تمام مدت یا بعضی اوقات این انرژی منفی را منتشر کنند، اما افرادی که با طبیعت واقعی خود بیشتر در تماس هستند، خودبه‌خود انرژی مثبت منتشر می‌کنند. بودن در کنار این افراد حال شما را عملا بهتر می‌کند، به همین دلیل است که ما به سوی افراد موفق کشیده می‌شویم.

تخلیه انرژی منفی

نخستین گام در فرا گرفتن فرایند تخلیه انرژی منفی، رسیدن به آرامش بیشتر و مراقبه و برقراری تعادل است. درست همانطور که شما توانایی جذب انرژی توسط نوک انگشتانتان را در مراقبه دارید، قدرت بیرون فرستادن آن را هم دارید.

دومین گام برای بیرون فرستادن انرژی منفی، فرستادن انرژی منفی به جایی است که صدمه‌ای به آن نمی‌زند. انرژی منفی توسط طبیعت جذب می‌شود و صدمه‌ای به آن نمی‌زند. به همین دلیل است هنگامی که گرفتار استرس یا اضطراب هستید، با رفتن به گردش در جنگل یا طبیعت خودبه‌خود به آرامش بیشتری دست پیدا می‌کنید. همچنین با توجه به همین موضوع بعضی افراد از رفتن کنار دریا یا درازکشیدن در آفتاب، لذت می‌برند. عوامل طبیعی با جذب انرژی منفی، انرژی مثبت منتشر می‌کنند.

گیاهان، گل‌ها و درختان معمولا بهترین هدف برای تخلیه انرژی هستند. برای اغلب افراد گل‌ها بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند به بهبود حال آن‌ها کمک کنند.

اکنون می‌توانیم درک کنیم که چرا افراد از دریافت گل به عنوان هدیه خوشحال می‌شوند یا چرا وقتی می‌خواهیم به کسی ابراز علاقه کنیم به او گل هدیه می‌دهیم. وقتی شخصی گلی را به عنوان هدیه دریافت می‌کند، آن گل به او کمک می‌کند تا احساسات منفی خود را رها کند و به حس بهتری دست یابد.

 

محل دیگر برای تخلیه انرژی منفی ظرف پر آب، وان حمام، استخر، حوض یا دریاچه است. هرچه حجم آب بیشتر باشد قدرت تخلیه انرژی هم بیشتر است. آب، انرژی منفی را جذب می‌کند؛ برای حفظ جریان انرژی و استفاده از مراقبه و مدیتیشن منظم، مهم است روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.

آتش عنصر نیرومند دیگری از طبیعت است که ما می‌توانیم برای تخلیه انرژی منفی خود از آن استفاده کنیم. به اوقات خوشی فکر کنید که می‌توانید دور یک آتش جمع شوید و داستان‌های مختلف تعریف کنید.

 

آتش قادر است انرژی منفی را از ما دریافت کند؛ بنابراین برای دورشدن از انرژی منفی می‌توانیم از آن استفاده کنیم. این آگاهی مهم درباره انرژی می‌تواند به راحتی اشتباه فهمیده شود؛ مثلا ممکن است شخصی از بودن در کنار افرادی با انرژی منفی یا سرزنش‌کردن دیگران برای مشکلات، مضطرب شود.

اگر شما انرژی مثبت زیادی دارید، گرفتن انرژی منفی بخش اجتناب‌ناپذیر زندگی است. شما نمی‌توانید از آن فرار کنید. به جای اینکه درصدد اجتناب‌کردن از انرژی منفی باشیم، فقط نیاز داریم برای تخلیه‌کردن و رهایی‌یافتن از آن مصمم باشیم.

این تبادل طبیعی انرژی بسیار شبیه وضع هوا در طبیعت است. یک سیستم فشار ضعیف همیشه یک سیستم فشار قوی را جذب می‌کند. جریان هوای گرم همواره در یک اتاق سرد بالا می‌رود. اگر خانه شما گرم و راحت است و پنجره‌ها دو جداره نیستند، در زمستان جریان هوای سرد را خواهید داشت و گرمای درون تحت تأثیر سرمای بیرون قرار خواهد گرفت؛ حتی اگر دست‌تان را به پنجره نزدیک کنید، جریان هوا را احساس می‌کنید. طبیعت همیشه در جست‌وجوی تعادل است. به همان صورت وقتی که شما انرژی مثبت زیادی دارید، انرژی منفی را نیز جذب می‌کنید.

رمز موفقیت شخصی این است که با شارژ مجدد می‌توانید ادامه دهید و سپس انرژی منفی را که جذب می‌کنید تخلیه کنید. کوشش برای اجتناب از انرژی منفی در صورتی مهم است که خسته و بیمار هستید اما اگر هر روز با مراقبه و مدیتیشن و دریافت آرامش و رهایی به هر طریقی که خود سراغ دارید، خود را تقویت سازید و سپس عشق خود را با اطرافیان تقسیم کنید، بیشترین رضایت خاطر را خواهید داشت. همچنان که قدرت‌تان را برای جذب انرژی مثبت و تخلیه انرژی منفی تقویت می‌کنید، مقابله با چشمان منفی‌گرا شما را نیرومند می‌سازد.

 

چگونه انرژی منفی را از خانه خود بیرون کنیم؟

همه ما گاهی اوقات عصر‌های تیره و تاری را از سر می‌گذرانیم. اما گاهی این فضای خانه است که حالت ثابتی از غم دارد و اوضاع را بدتر می‌کند.

وقتش است این موارد منفی را از خانه پاک کنیم. در این مقاله می‌خواهم تکنیک‌هایی به شما بیاموزم تا چنین فضا‌هایی را در خانه خود خنثی کنید و خود رنگ و بویی آرامش بخش به آن منتقل کنید.

 

کاری کنید همه چیز هوا بخورد

اولین گام برای خارج کردن انرژی منفی از خانه باز کردن تمام پنجره‌هاست. حتی اگر بیرون سرد هم باشد پنجره‌ها را باز کنید و اجازه دهید هوا داخل خانه بیاید. هوای تازه همه چیز است تا وقتی جریان دارد پتو‌ها و بالش‌ها را در آن تکان دهید.

در خانه کمی عود بسوزانید

این رایحه همراه با دود مانند تمرین فکری و مدیتیشن است، پس چرا در خانه امتحانش نکنیم؟ عود باعث افزایش انرژی می‌شود، بیشتر برای تمرین مدیتیشن از آن استفاده می‌شود، چون فضایی آرامش بخش را حکم‌فرما می‌کند.

مطمئن شوید که چیز‌های خراب را یا تعمیر می‌کنید یا دور می‌اندازید

چیز‌های شکسته و خراب با خود انرژی منفی وارد خانه می‌کنند پس هرچه زودتر تعمیرشان کنید و یا اگر ارزش تعمیر کردن ندارند از آن‌ها خلاص شوید. با این کار در واقع یکی از قوانین فنگ شویی را رعایت کرده‌اید.

در اطراف خانه روغن طبیعی پرتقال پخش کنید

اگر حس می‌کنید چیزی در رایحه پرتقال وجود دارد که شما را به یاد لبخند و طلوع خورشید می‌اندازد باید بگویم تنها نیستید. این کار نه تنها انرژی منفی را از بین می‌برد، بلکه باعث بهبود خلق و خو نیز می‌شود. می‌توانید مقداری از این روغن را در آب بریزید و یا از اسپری روغن طبیعی پرتقال استفاده کنید.

بدون معطلی شلوغی‌ها را جمع کنید

تا به حال دقت کرده اید وقتی روی یک میز را جمع می‌کنید چه حس خوبی دارد؟ اشیا از خود انرژی فراوانی بیرون می‌دهند که از نظر ذهنی، فیزیکی، احساسی و معنوی مسیرمان به سمت جلو را سد می‌کنند. طرح‌های شلوغ نیز می‌توانند باعث خستگی ذهن و همچنین بالا رفتن استرس شود.

در خانه مریم گلی بسوزانید

یکی از تکنیک‌های قدیمی بومیان آمریکا برای بیرون راندن انرژی منفی سوزاندن مریم گلی بوده است. دود این گیاه چیزی است که برای تمیز کردن خانه به کار می‌رود. من همیشه از در جلویی خانه شروع می‌کنم و دور خانه در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخم.

با کریستال‌ها از فضای خود محافظت کنید

متاسفانه برای این تمرین نمی‌توانید رنگ‌های مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید. کهربایی سیاه را به عنوان کریستالی که انرژی منفی را از بین می‌برد می‌شناسند، سفید و رنگ رز کوارتز نیز از این جمله هستند. بهتر است کریستال‌ها را تا جای ممکن نزدیک وسائل الکترونیکی قرار دهید.

صدای زنگ در اتاق‌ها

خیلی ساده به نظر می‌آید نه؟ فقط کافیست در هر گوشه از خانه یکبار زنگ را به صدا در بیاورید، سپس در ذهن خود این‌گونه تداعی کنید که موج این صدا انرژی‌های منفی را بیرون می‌کند و انرژی‌هایمثبت را به داخل خانه می‌آورد.

دیوار‌ها را به رنگ زرد درآورید

رنگ‌ها نقشی محوری در خانه تان دارند. برخی از طراحان داخلی خانه بر این عقیده هستند که زرد انرژی منفی را خنثی می‌کند.

 

از نظر یک طراح دکوراسیون داخلی این رنگ باعث می‌شود اتاق بزرگتر جلوه کند و فضا گرم شود.

گوشه‌های هر اتاق نمک بریزید

برای جذب انرژی منفی صاحبان قبلی خانه متخصصان انرژی درمانی توصیه می‌کنند چهار گوشه هر اتاق نمک ریخته و بگذارید 48 ساعت بماند، سپس نمک‌ها را با جاروبرقی یا جارو معمولی جمع کنید و دور بریزید.

 

سطوح را تمیز کنید

اگر قرار بود به خانه‌ای جدید بروید متخصصان توصیه می‌کنند قبل از اینکه وسائلتان را به خانه منتقل کنید ابتدا تمام سطوح را خوب شستشو دهید و تا تمام انرژی‌های منفی صاحبان قبلی از بین برود.

زاویه‌های تیز را حذف کنید

یکی از مهمترین قوانین فنگ شویی این است که تا جای ممکن زوایا و گوشه‌های تیز را در خانه کاهش دهید. این کار ساده نیست، اما ارزشش را دارد. اگر می‌خواهید انرژی مثبت وارد خانه تان شود بهتر است از وسائل گرد و بی زاویه استفاده کنید.

به تعداد آینه‌ها اضافه کنید

برای اضافه کردن انرژی مثبت (که به نام ” چی ” نیز شناخته می‌شود) اطراف خانه آینه قرار دهید.

 

اما توجه داشته باشید از آینه‌هایی با لبه‌های تیز استفاده نکنید. این کار نه تنها کمکی به ساخت انرژی مثبت در دکور نمی‌کند بلکه تاثیر منفی نیز دارد.

از رنگ‌های خنثی استفاده کنید

درباره‌اش فکر کنید: رنگ‌های تیره و غنی سرشار از شخصیت هستند. اما گاهی وقتی زندگی حسابی خسته‌تان کرده این رنگ‌ها تاثیرشان برای ایجاد فضایی آرامش بخش کاملا برعکس می‌شود. از هر چیز تیره‌ای دور شوید، چون حس منفی انتقال می‌دهد و همچنین باعث می‌شود فضا کوچک به نظر بیاید.

از ورودی خود محافظت کنید

در‌ها و پنجره‌های رو به بیرون مانند ورودی‌های انرژی عمل می‌کنند. برای تصفیه کردن این نقاط متخصصان توصیه می‌کنند که داخل یک سطل آب، آب لیمو، نمک و سرکه سفید بریزید، و سپس به در و پنجره‌های خانه از این ترکیب بمالید. پس از این کار جلوی تمام ورودی‌های خانه مقداری نمک دریایی بریزید و رویشان را با پادری بپوشانید این کار از ورود نیروی منفی به خانه جلوگیری می‌کند.