اهمیت سکوت برای مغز چیست؟

هر فردی به طور متوسط در هر پنج دقیقه یک بار و یا در هر ساعت دوازده بار آه می کشد. در واقع برای هر پستانداری بر روی این سیاره این اتفاق رخ می دهد. بسیاری از تحقیقات نشان می دهد آه کشیدن بخشی از عملکرد ریه می باشد، اما از طرفی نیز می تواند با کاهش استرس و ناامیدی، اشتیاق و چندین احساس دیگر مرتبط باشد. در این جا به توضیح علل زیاد آه کشیدن می پردازیم.

لیزر به دلیل وارد کردن نور با سرعت بالا به داخل بافت پوست برای سوزاندن ریشه موهای زائد، باعث ایجاد کمی درد و سوزش می شود، اما این درد، قابل تحمل و بسیار زودگذر خواهد بود.

از اثرات فوری پیاده روی خبر دارید؟

مطمئنا همه می دانیم پیاده روی به ما در رسیدن به وزن ایده آل، جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت و مشکلات قلبی و نیز افزایش طول عمر کمک خواهد کرد، اما کمتر کسی از اثرات فوری پیاده روی آگاه است. سعی داریم با توضیح این اثرات، شما را به قدم زدن بیشتر و به دنبال آن زندگی با کیفیت تر ترغیب نماییم.

فواید سنگ پا برای بیماری ها

کسانی که دچار دیابت نوع دو هستند، اگر روزانه به مدت ۱۰ دقیقه سنگ پا بزنند، باعث تنظیم انسولین خونشان خواهد شد. همچنین این عمل باعث چربی سوزی بیشتر و تناسب اندام خواهد شد.

واقعیت هایی درباره میگرن

میگرن یکی از اختلالات شدید است که ویژگی آن سردردهای ملایم تا شدید پی در پی می باشد. این نوع سردرد در یک طرف سر رخ می دهد و اغلب ۲ تا ۷۲ ساعت ادامه دارد. علایم این بیماری می تواند شامل حالت تهوع، استفراغ، نور گریزی (حساسیت به نور)، صدا ترسی (حساسیت به صداها) و درد باشد.

بزرگی سینه در مردان؛ علل و درمان

با وجود اینکه بزرگی سینه در مردان که با نام علمی ژنیکوماستی معروف است را معمولا به تغذیه ی نامناسب نسبت می دهند، اما واقعیت این است که حالت ذکر شده علامت یک اختلال پزشکی است. این اختلال باعث رشد پستان ها در مردان شده و معمولا در اثر یک دلیل پزشکی پنهان بروز می کند. در این مطلب در خصوص چند دلیل بروز ژنیکوماستی و راه های مقابله با آن صحبت می کنیم.

احساس دلشکستگی به قلب آسیب می زند

پژوهشگران روی این موضوع مطالعه کردند که آیا دل شکستگی، پیامدهای جسمی هم دارد یا خیر، چون این اصطلاحی است که همیشه برای ابراز میزان ناراحتی فرد در شرایط فعلی اش به کار برده می شود. چیزی که محققان دریافتند این بود: کاردیومیوپاتی استرس، که باعث می شود فرد احساس کند دچار حمله قلبی شده است.

۱۰ مشکل دهانی

هر روز با استفاده از دهان مان صحبت می کنیم، غذا می خوریم، آب می نوشیم، سوت می زنیم و یا سرفه می کنیم. اما آنچه تمام این امور عادی را برایمان ناخوشایند و دشوار می نماید، وجود زخم های دهانی و بوی بد آن است. اگر بدانیم که چه چیزهایی موجب بروز مشکلات این چنینی در دهان می شود، می توانیم اوضاع را تحت کنترل خود دربیاوریم.

سکوت چه تاثیری بر مغزتان دارد؟

با وجود سروصدا و شلوغی زیاد در دنیای امروز، ممکن است دنبال جایی برای سکوت و عقب کشیدن از این فضای پرهیاهو باشید. مطالعات علمی نشان می دهد این گرایش، حرکتی هوشمندانه است، زیرا سکوت و آرامش خیلی بیشتر از آن چه فکرش را بکنید، برای مغزتان اهمیت دارد.

این وسایل را در حمام نگه ندارید

ممکن است حمام یک مکان دوست داشتنی برای ما باشد، زیرا می توانیم در آنجا آلودگی های بدن مان را بشوییم وحتی با گرفتن دوش، از دست تمام خستگی ها خلاص شویم. اما این دلیل نمی شود که همه ابزارهای محبوب مان را نیز در آنجا قرار دهیم. گرما، رطوبت، وجود باکتری ها و سموم ( در صورت وجود توالت) به این وسایل آسیب جدی می زنند و کارایی شان را سلب می کنند.

چرا گوش هایم می گیرند؟

احساس می کنید گوشتان سنگین شده یا گرفته است؟ زمانی که گوش پر از جرم باشد، این مسئله طبیعی است. عواملی مانند بیماری پسوریازیس، موی بلند داخل گوش، استفاده از گوش پاک کن و غیره جزو عواملی هستند که باعث تجمع جرم در گوش می شوند. در این مطلب نگاهی دقیق تر به عوامل گرفتگی گوش خواهیم داشت.

۱۰ اتفاق خوشایند با ترک سیگار

به سختی می توانیم باور کنیم با وجود تمام پیامدهای منفی سیگار که هر روز در موردشان صحبت می شود، هنوز هم تعداد زیادی هستند که دست از سیگار کشیدن برنمی دارند. اتفاق هایی که با ترک سیگار در بدن رخ می دهد، شاید آخرین یادآور برای این افراد باشد.