از هویدا شدن دم خروس برجام تا ورود داعش به موصل

ادامه روند بدعهدی‌های آمریکا و معرفی وزیر پیشنهادی علوم از مهم‌ترین مسائلی بود که هفته گذشته فعالان دانشجویی در فضای مجازی به آن پرداخته بودند که در ادامه به بررسی برخی از پیام‌هایی که توسط دانشجویان در فضای مجازی منتشر شد، پرداختیم.

* سیاست اصلاح‌طلبان در مواجهه با وزیر علوم پیشنهادی 

محمدرضا گلرو مفرد دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی پیامی در توئیتر به موضوع معرفی وزیر علوم پرداخت و نوشت: « سیاست اصلاح‌طلبان در مواجهه با وزیر علوم پیشنهادی سیاست فشار از پائین و چانه‌زنی از بالاست.»

وی همچنین نوشته است:‌« امیدواریم غلامی به یک فرهادی دیگر تبدیل نشود.»

* چرا هیات رئیسه مجلس اجازه نمی‌دهند اوضاع کاسپین برای مردم بی‌گناه شفاف شود

سعید توانا راد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل هم در پیامی که هفته گذشته توئیت کرد، نوشت: « چه دستی پشت پرده است که به راحتی معضلات را از مسائل اقتصادی، صنفی و اداری به تهدیدات امنیت ملی تبدیل می‌کند؟»

وی در پیام دیگری هم نوشته است: « چرا هیات رئیسه مجلس که اکثراً عضو فراکسیون به اصطلاح امید هم هستند، اجازه نمی‌دهند اوضاع کاسپین برای مردم بی‌گناه شفاف شود».

* ورود داعش به موصل با هماهنگی بارزانی و اسرائیل 

 رضا رمضان‌نژاد از فعالان دانشجویی و دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا هم طی پیامی تاکید کرد: « تیلرسون گفته جنگ با داعش تمام شد نیروهای ایران باید برگردن خونه شون! یکی نیست بگه شما که راهت دورتره، زودتر راه بیُفت.»

وی در پیام دیگری تصریح کرده است: « بافیل طالبانی سندی در دست دارد که نشان دهنده این است که داعش با هماهنگی بارزانی و اسرائیل وارد موصل شد تا بارزانی بر کرکوک مسلط شود».

* واردات 13 هزار راس  گوسفند از فرانسه توسط دولت 

مصطفی ابراهیمی از فعالان دانشجویی در دانشگاه آزاد هم در پیامی از دولت انتقاد کرده و نوشته است: « این بار واردات 13 هزار راس  گوسفند از فرانسه توسط دولت تدبیر یادآوری خون آلوده ایدز و حالا گوسفند آلوده فرانسوی بعدا نگید دلواپسا نگفتن»

وی در پیام دیگری هم با هشتک برجام موشکی نوشته است: « حزب اللهی‌ها حواستون باشه خواب نمونیید بلند شید ببینید برد موشک‌های سپاه رو از 2000 کیلومتر رسوندن به 300 کیلومتر و کمتر».

وی همچنین تاکید کرده است: « از سپاه می‌خواهیم آزمایش موشک قاره پیمایی با برد 8 هزار کیلومتر رو کلید بزنه چون برجام موشکی توسط خائنین به ملت در راه است».  

* تقلیل مطالبات اصلاح‌طلبان از بره بریان به شلغم آب‌پز در پست‌های دولتی

متین منتظمی دبیرکل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم در پیامی در خصوص سوءاستفاده برخی از مراسم پیاده‌روی اربعین نوشته است: « عده‌ای سفر اربعین را هم به سفره‌ای برای خود تبدیل کردند به خدا  کاسبی از زائرین  اربعین حسینی حرام اندر حرام است».

وی همچنین در پیام دیگری تاکید کرده است: « وقتی اصلاح طلبی دیدید با لبخندی از کنارش رد شوید آنها سطح مطالبتشان از دولت از بره بریان به شلغم آب پز در پست‌های دولتی تقلیل یافته است».

* سکوت مجلس در رابطه با حاشیه‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

ابوالفضل مظاهری دبیر اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل هم در توئیتی در خصوص برخی هجمه‌های اخیر علیه شورای نگهبان نوشته: « جالبه! هیچکس نمیگه اگه شورای نگهبان تذکر موارد مانند بحث سپنتا نیکنام را قبل انتخابات داده، چرا علی لاریجانی پاسخ‌گوی اتفاقی که افتاده نیست»،

وی همچنین در پیام دیگری در همین خصوص تاکید کرده است: « چرا مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سکوت اختیار کرده؟! چراکسی علیه مجلس هجمه نمی‌کند؟!».

مظاهری در توئیت دیگری هم نوشته « این‌قدر که تو این چهارسال عراقچی کلمه و ترکیب جدید وارد ادبیات سیاسی کشور کرده، فرهنگستان زبان نکرده؛ آخریشم گپ موشکی».

* هویدا شدن دم خروس برجام! 

هاتف الرحمن صالحی از فعالان دانشجویی هم در توئیتی در خصوص تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران نوشته است: « تصویب لایحه 1698 آمریکا علیه برنامه موشک بالستیک ایران، یعنی هویدا شدن دم خروس برجام! جناب روحانی، اقتصاد امن را دریابید و دیگر هیچ!»

* بیچاره آنهایی که دین ندارند!

زینب حسینی فعالا دانشجویی هم در توئیتی به موضوع توجه دین اسلام به زنان پرداخته و تاکید کرده است: « دین ما احترام و دفاع از حقوق زن داره، بیچاره اونایی که دین ندارن، این فمنیست‌ها انقدر بد گوششون‌ و می‌برن، که خودشونم نمیفهمن از کجا خوردن».

وی در پیام دیگری هم سراغ صادق زیباکلام را گرفته و نوشته است: « صادق زیباکلام که گفته بود: مردم امریکا نمی‌گذارند رئیس جمهور بعدی‌شان برجام را تحت الشعاع قرار دهد، بعد این، دقیقا چی می‌خواد افاضات کنه؟»

* طرح تحول سلامت، طرحی است که پزشک را به نوا می‌رساند ولی بیمار را نه!

علی فلاحتکار فعال دانشجویی هم در کانال شخصی خود به موضوع طرح تحول سلامت پرداخته است. وی در این یادداشت معتقد است طرح تحول سلامت، طرحی است که پزشک را به نوا می‌رساند نه بیمار را.

فلاحتکار تاکید کرده است: « روزی که  طرح تحول سلامت کلید خورد، مجریان طرح دو دلیل برای اجرای آن ترسیم کردند که با اجرای طرح،هم بالا بردن تعرفه‌ها  زیرمیزی از بین می‌برد و هم با اختصاص دفترچه سلامت به قشر ضعیف جامعه عدالت درمانی افزایش می‌یابد.»

وی ادامه داده است: « حالا پس از چهار سال از اجرای این طرح و سوء استفاده از نام آن برای ایام انتخابات،گویا مسئولین نمی‌بینند که بیمه‌ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند و دیگر مراکز خصوصی را پوشش نمی‌دهند، این یعنی سیل جمعیت بیمه شدگان که حدودا ده میلیونی هستند باید به مراکز دولتی بیایند! اولا که آیا منابع موجود در مراکز درمانی دولت انقدری هست که بتواند کفاف این مردم تازه‌امیدوار شده را بدهد؟ دوما دو و نیم برابر شدن تعرفه‌ها سهمی در کاهش زیر میزی گرفتن برخی از پزشکان داشته؟»