بهترین فرمول‌های غیر دارویی زیبایی پوست

مشکلات پوستی از جمله چین و چروک و افتادگی می تواند به شدت بر جذابیت چهره فرد اثر منفی گذاشته و باعث بالا نشان دادن سن شود به همین دلیل باید برای محافظت از پوست به تاثیراتی که مشکلات پوستی بر آن می گذارند، توجه و با تغذیه مناسب این مشکلات را برطرف کنید.

 

پای کلاغی

چین و چروک پنجه کلاغی به خطوط ریز و کشیده دور چشم گفته می شود که به دلیل کمبود ویتامین B2 ایجاد شده و باعث چروک دور چشم و آسیب به سلامت پوست می شود.

 

راه حل درمانی آن مصرف پنیر، بادام درختی و تخم مرغ است که منبع غنی ویتامین B12 محسوب می‌شوند.

 

لب‌های ترک خورده و خشک

به خاطر کمبود ویتامین B6 رخ می دهد که نقش موثری در خاصیت آلاستیسیته و محکم نگه داشتن پوست صورت ایفا می کند.

 

مصرف سیب زمینی و غلات از جمله جوی دو سر که حاوی این ویتامین و خاصیت آبرسانی به پوست است، پیشنهاد می‌شود.

 

قرمزی پوست

کمبود زینک یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث قرمزی و التهاب پوست صورت می شود. این قرمزی همچنین می تواند باعث ابتلای افراد به آکنه روزاسه نیز شود.

 

مصرف ماست، گوشت قرمز و پروتئین و انواع دانه های خانواده نخود که همگی سرشار از انواع ویتامین ها هستند، التهاب پوست را برطرف می‌کنند.

 

خشکی پوست

علت این مشکل شایع پوستی به ویژه در فصول سرد سال کمبود ویتامین A است. در این ویتامین ماده ای به نام رتینول وجود دارد که عامل اصلی برای زیبایی و جوانسازی پوست است و در بیشتر کرم های ضد چروک این ماده وجود دارد.

 

مصرف جگر گوسفندی، سیب زمینی شیرین و انواع پنیر راه حلی است که از سوی بسیاری از متخصصان پیشنهاد شده است. این مواد غذایی نقش کلیدی در رطوبت رسانی و تنظیم چربی سطح پوست دارند.

 

شوره سر و پوسته پوسته شدن ناخن ها

علت این مشکل پوستی هم کمبود انواع مواد معدنی در بدن است که بیشترین اثر خود را بر ناخن و موهای سر می گذارد. مصرف کم خوراکی های حاوی بیوتین می تواند به شدت باعث ریزش موی سر شود.

 

توصیه می‌شود تخم مرغ، گندم دارای سبوس و شیر مصرف شوند که همگی حاوی مواد مغذی برای تقویت و رشد فولیکول های مو و سلول های ناخن هستند.

 

موهای نازک دارای ریزش شدید

کمبود بیوتین و ویتامین C از جمله دلایل اصلی کم مویی و ریزش موی سر است.

 

برای حل این مشکل می‌توان از مرکبات به ویژه پرتقال، لیمو ترش، لیمو شیرین و فلفل دلمه استفاده کرد.