مقدار آبی که چاق‌ها باید بنوشند

لادن گیاهی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره اهمیت مصرف آب اظهار کرد: ۷۰ درصد وزن بدن را آب تشکیل می‌دهد که ۲/۳ آن در داخل سلول‌ها و ۱/۳ آن در خارج از سلول‌ها و فضای بین بافتی قرار دارد، با توجه به این نکته و همچنین با توجه به این که بیشتر واکنش‌های حیاتی بدن در محیط‌های آبی قرار دارد، نوشیدن آب کافی برای سلامت تمام ارگان‌های بدن و واکنش‌های مربوط به متابولیسم بدن لازم است.

وی افزود: هنگامی که فرد احساس تشنگی می‌کند، یعنی زمان برای آب خوردن دیر است تا هیدراتاسیون کافی برای بدن تامین شده باشد، بنابراین نوشیدن روزانه حداقل چهار لیوان آب در روز‌های معمولی و هشت لیوان در روز‌های گرم سال، فارغ از اینکه فرد بیمار یا سالم باشد لازم و ضروری است.

گیاهی بیان کرد: اگر فرد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا و یا سنگ کلیه باشد، اهمیت دریافت این مقدار آب به مراتب بیشتر است، زیرا نوشیدن آب کافی برای اینکه عملکرد کلیه‌ها بهینه بوده و قلب جریان خون سالم داشته باشد، لازم است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: افراد چاق باید مصرف آب را در برنامه روزانه خود قرار دهند، زیرا تجمع سموم در بدن آنها زیاد بوده و حجم خون در آنها بالاتر است، بنابراین برای دفع سموم از بدن نوشیدن مقدار کافی آب لازم و ضروری خواهد بود.

گیاهی درباره تاثیر مصرف آب در کاهش تب بیان کرد: زمانی که بدن آب از دست می‌دهد یعنی در شرایط حاد قرار دارد، بنابراین به‌طور قطع رساندن میزان کافی آب به بدن لازم و ضروری است.

وی درباره علائم کمبود آب در بدن اظهار کرد: تپش قلب، تنگی نفس، بی حالی، گیجی و خستگی از عوامل کمبود آب در بدن است.