تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

 علی‌اصغر یوسف‌نژاد متن این تذکرات را به شرح زیر خواند:

ذوالقدر نماینده ایلام و خانم ذوالقدر نماینده تهران به وزیر آموزش و پرورش: اعمال بند سختی کار در ردیف کارگزینی فرهنگیان

حسینی شاهرودی نماینده شاهرود به وزیر فرهنگ و ارشاد: ضرورت تامین بیمه و رسیدگی جدی به مشکلات اصحاب رسانه و خبرنگاران

شریعت‌نژاد نماینده تنکابن به وزیر بهداشت و درمان: چرا بیمارستان آماده بهره‌برداری شهرستان عباس‌آباد با وجود دستور شما همچنان بهره‌برداری نشده است.

عباس گودرزی به همراه ۵۹ تن از نمایندگان به وزیر دادگستری: در خصوص پرونده اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی امیرمنصور آریا اقداماتی صورت گرفت اما ابعادی از آن پرونده هنوز در ذهن مردم مفتوح است، لازم است جهت تقویت اعتماد مردم شرح کاملی از پرونده داده شود و همه کسانی که مرتبط با پرونده هستند باید تعیین تکلیف شوند.

بهروز بنیادی نماینده کاشمر به وزیر نیرو: علت گرانی بی‌رویه آب‌ بهای دامداری‌های روستایی چیست؟ به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: علت افزایش مجدد هزینه بیمه تامین اجتماعی رانندگان چیست؟

مرادی نماینده بندرعباس به وزیر راه و شهرسازی: مدتی است شرکت‌های حمل و نقل بار در واگذاری بار به رانندگان بومی استان کوتاهی می‌کنند و این امر باعث ایجاد نارضایتی در رانندگان هرمزگانی شده است، به وزیر اقتصاد: نارضایتی مردم قشم از فروش اراضی ساحلی توسط منطقه آزاد قشم.

نظرافضلی نماینده نهبندان به وزیر آموزش و پرورش: علت عدم توجه به اعلام بومی شهرستانی بودن سهمیه دانشگاه فرهنگیان شهرستان‌های نهبدان در دفترچه انتخاب رشته سال جاری چیست؟

قربانی نماینده آستانه اشرفیه به وزیر نیرو: کاهش شدید برق شهرستان و نگرانی‌های مردم به دلیل خرابی خطوط برق‌رسانی، به وزیر جهاد کشاورزی: با توجه به زمان برداشت محصول برنج هنوز سیاست مشخصی برای تنظیم بازار برنج وجود ندارد.

احمدی لاشکی نماینده نوشهر به وزیر کشور: عدم توجه وزیر کشور به تقسیمات کشوری موجب مرگ سه نفر در منطقه گلنو شده، چرا جهت الحاق آن به کلادشت اقدامی انجام نمی‌شود؟

قمی نماینده پاکدشت به وزیر اقتصاد و دارایی: سر و سامان بخشیدن به قیمت سکه و ارز و جلوگیری از سود و جریمه بانکی غیرمتعارف، به وزیر جهاد کشاورزی: سر و سامان بخشیدن به پشتیبانی امور دام و خوراک دام و طیور.  

نوری نماینده شوش به وزیر جهاد کشاورزی: علت احتکار کود شیمیایی در بازار آزاد و کمبود آن برای کشاورزان چیست؟ به وزیر نیرو: علت محدودیت در توزیع سوخت و تامین گازوئیل کشاورزان شوش دانیال چیست؟

کریمی نماینده اردبیل به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بی‌توجهی به مسائل مراکز درمانی و تامین اجتماعی شهرستان اردبیل به ویژه توسط بیمارستان تامین اجتماعی.

خالقی نماینده خلخال به وزیر صنعت، معدن و تجارت: نحوه واگذاری معادن سنگ‌های تزیینی خلخال و شهرستان کوثر.

تجری نماینده قصر شیرین به وزیر راه و شهرسازی: با توجه به تصادفات مرگبار در جاده بین شهری بین سرپل ذهاب و قصر شیرین و عدم اجرای فاز باند دوم این جاده خواستار تسریع در دو بانده کردن جاده مذکور هستیم، به وزیر علوم و تحقیقات: علت درج تخلف در نتیجه کنکور برخی از دانش‌آموزان حوزه انتخابیه قصر شیرین و سرپل ذهاب که باعث نارضایتی دانش‌آموزان شده است، چیست؟

حاجی نماینده شاهین‌شهر به رییس‌جمهور: به استناد اصل ۱۱۳ قانون اساسی که مسئولیت اجرای قانون اساسی را بر عهده دارید، در اجرای اصل ۲۸ برای همه افراد کشور امکان اشتغال را فراهم کنید.

نوروزی نماینده رباط‌کریم به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا به مصوبات توسعه استان مربوط به بخش صنایع عمل نمی‌شود، به وزیر راه و شهرسازی: چرا بانک‌ها برای ایجاد سود کاذب به خرید خانه روی آورده‌اند، به وزیر صنعت، معدن و تجارت: علت صادرات بی‌رویه گوسفند ایران به امارات چیست؟ چرا روزانه هزاران راس صادر می‌شود؟ به وزیر صنعت و معدن: چرا جلوی واردات بی‌رویه خودرو گرفته نمی‌شود؟ به وزیر ارتباطات: عدم آنتن‌دهی همراه اول در شهرک آبشناسان شهر رباط‌کریم چیست؟

یارمحمدی نماینده زاهدان به رییس‌جمهور: پرونده‌سازی برای نخبه‌های اهل سنت در سازمان‌ها همراه با تبعیض آشکار در استخدام‌ها و رد صلاحیت آنها بدون دلیل موجه به مصلحت نظام و انقلاب نیست، به رییس‌جمهور: در مسائل مرتبط با بازآفرینی شهری و حاشیه‌نشینی زاهدان را پیگیری کنید، به وزیر آموزش و پرورش: پیامدهای عدم رسیدگی به وضعیت آموزش و پرورش استان که ناشی از بی‌توجهی به نظرات مشورتی نمایندگان مردم و معتمدین و کارشناسان است شرعا و قانونا به عهده شماست.

تاج‌الدین به همراه ۵۰ تن از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: اجرای بند الف ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم در خصوص کاهش میانگین سن ازدواج، به همراه ۴۷ تن از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: دلیل عدم اجرای برنامه ششم در خصوص ایجاد مراکز مشاوره تخصصی خانواده برای جوانان چیست، به همراه ۴۹ تن از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: دلیل عدم اجرای بند «ف» ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم در خصوص حمایت از ترویج ازدواج.

بیگلری نماینده سقز به وزیر آموزش و پرورش: علیرغم کمبود شدید معلم در کردستان، علت عدم افزایش سهمیه پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کردستان چیست؟ انتظار اصلاح هر چه سریعتر دفترچه انتخاب رشته را داریم.