10 مواد غذایی که سلامتی شما را تضمین می کنند

مطالعات جدید انجام شده نشان داده است که ورزش با شدت متوسط تا شدید باعث کاهش احتمال ابتلا به نوعی اختلال چشم به نام "آب سیاه" یا گلوکم می‌شود. انجام دادن ورزش‌هایی همچون دوچرخه‌سواری و پیاده روی سریع باعث می‌شود که خطر ابتلا به "آب سیاه" کاهش یابد. این بیماری ممکن است منجر به نابینایی شود.بهتر است حداقل هفت هزار قدم در روز راه بروید تا از ابتلا به این گونه بیماری‌ها در امان باشیم.نتایج تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که چربی در بدنشان پخش شده، خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی در افرادی بیشتر است که این ها در ناحیه شکم آنها تجمع یافته است.

کلم سفید

کاهش خطر ابتلا به سرطان، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم ضربان قلب، کلسترول و فشار خون، سلامت کبد و افزایش عملکرد ذهن از مهمترین خواص کلم سفید است.

نان

نان تست و چیزهایی که به همراه آن مصرف می‌شود مانند مربا و کره، رژیم غذایی صبح شما را خراب می‌کند و به بدن شما آسیب می‌رساند.نان تست حاوی هیچ‌گونه مواد مغذی، ویتامین و مواد معدنی نیست، بلکه تنها سرشار از کربوهیدرات است. موادی که به همراه نان تست مصرف می‌شوند، به سرعت قند خون را افزایش می‌دهند و ساعاتی پس از مصرف، دوباره میل به خوردن غذاهای شیرین به وجود می‌آید. همه این‌ها تنها یک چرخه معیوب است، مگر اینکه پروتئین و مواد غذایی فیبردار را جایگزین این شیرینی‌ها بکنید.

قند خون

نیکوتین می تواند باعث بالا و پایین رفتن قند خون شود. این ماده باعث می شود نحوه ی مصرف گلوکز بدن تغییر کند. نیکوتین احتمال ابتلا به دیابت Diabetes نوع 2 را افزایش می دهد و در صورت ابتلا به دیابت، دیابت شما را بدتر می کند.

میوه عناب

میوه عناب خون را تصفیه و سموم را از بدن دفع می‌کند، سبب روشنی پوست شده و از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می‌کند. چای عناب دارای ماده ضدسرطانی “ساپونینز” است. این چای باعث ترمیم بافت های آسیب دیده و تقویت عضلات می ‌شود. این در حالی است که از جوشانده برگ عناب، برای تسکین گلودرد و از عصاره آن برای درمان آن استفاده می‌ شود. این میوه منبع خوبی از ویتامین C و حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ ای مواد معدنی است. همچنین دارای پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی کلسیم، فسفر، آهن، کاروتن، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فلور است.

ستون فقرات

استعمال سیگار از عوامل مهم ابتلای افراد به پیری ستون مهره‌هاست و ترک آن در هر زمانی می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت این عارضه داشته باشد. تغذیه مناسب و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بویژه کلسیم به همراه بهره‌مندی از نور خورشید می‌تواند به افزایش تراکم استخوان‌ها و جلوگیری از تخریب مهره‌ها منتهی شود.

سرطان

به گفته محققان سرطان پروستات، سرطان اصلی و پیشرو در بین مردان است، اما شمار دیگری از سرطان ها وجود دارند که مردان باید خودشان را در مقابل آنها محافظت نمایند. محققان در گزارشی به ۵ مورد از شایع ترین سرطان ها در بین مردان اشاره کرده اند.

معده خالی

سفر با معده خالی می تواند موجب بیماری حرکت که با سرگیجه و حالت تهوع همراه است، شود. اگرچه باید از مصرف غذاهای تولیدکننده گاز نظیر نوشیدنی های گازدار، کلم بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل هم پرهیز شود. خوردن غذای سبک بهترین توصیه برای زمان سفر است.

غذا‌های تند و پرچرب

به دلیل تحریک دستگاه گوارش سبب جلوگیری از خواب عمیق و بیدارماندن درطول شب می‌شود. ادویه‌های تند را در وعده ناهار مصرف و شب‌ها شام سبک میل کنید.خوراک‌های حاوی تریپتوفان شامل شیر، گوشت، تخم مرغ، ماهی و انواع سبزی‌ها است و مصرف آن دروعده شام توصیه می‌شود.یکی دیگر ازخوراکی‌هایی که توصیه می‌شود شب‌ها مصرف نکنید پنیراست؛ زیرا دارای اسید آمینه تیرامین بوده است که براساس پژوهش‌ها می‌تواند سبب بدخوابی ودیدن کابوس‌های شبانه شود.

خوراکی‌های قرمز

خوراکی های قرمز داری ویتامین C، فیبر بالاو پتاسیم هستند.میوه و سبزی‌های زرد و نارنجی رنگ نیز دارای کاروتنوئیدهایی، چون بتا کاروتن، لووتیئن و زاکسنتین هستند که برای سلامت چشم و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مفید هستند.از جمله میوه‌های زرد و نارنجی می‌توان زردآلو، کدو تنبل، فلفل دلمه ای، هویج و سیب زمینی شیرین را نام برد که سبب محافظت از آسیب شبکیه چشم می‌شود.